Sinds week 12 paniek bij slapen

Hoi hoi,

Onze lieverd zit momenteel in een sprongetje (12 weken).
Hiervoor sliep hij altijd prima. Zijn ochtend en middagdutjes gaan ook oke (ook in bed), wel altijd kort (30min). Maar na zijn avondvoeding is het paniek wanneer hij in bed ligt.. hiervoor konden we hem gewoon altijd wakker in bed leggen en viel hij vanzelf in slaap. Dit lijkt nu volledig weg.. iemand die dit ook heeft gehad? Het duurt nu al 4 avonden.. we nemen hem vervolgens mij ons en dan slaapt hij prima (beneden bij ons). Nu probeer ik hem af en toe ook wel te laten huilen maar het wordt echt een paniekhuil.. Hoor het graag!

Ik snap jou helemaal. Onze dochter is nu 5,5maand en heeft dit ook gehad dit heeft 6 weken geduurd en ze sliep overdag bijna niet alleen maar huilen en savonds en snachts was het ook drama. We konden er weinig aan doen.

Ik hoop dat jullie er minder lang last van hebben. Sterkte!

Heyhey. 12 weken klinkt al als ‘veel’ maar voor zo’n babietje is het nog steeds allemaal heel nieuw en eng. Ze zijn niet beter gewend als dat ze deel uitmaken van Mama. Dus alleen al uit mama zijn is een hele wenning. Laat staan mamas geluiden, ademen, stem ineens van veraf horen enz. Laten huilen is dus eigenlijk helemaal geen aanrader op die leeftijd. Eer ze écht het besef krijgen dat ze hun zin mee kunnen krijgen en je ze dus ‘verwend’ ben je echt nóg een jaar verder. Dus pak je kindje lekker bij je, knuffelen/banding. En zodra je baby diep slaapt pas in bedje leggen ? doe je echt niets verkeerds, en geeft ook een rust aan jullie. Hopelijk vanaf nu fijnere avonden ❤️?

Oh jeetje dat is ook best lang! Hier is het echt alleen na de 19u voeding. Na 23u slaapt ie direct en door. Maar dan liggen wij op de kamer.. wieweet ie dat het. Gaat het nu wel weer oke bij jullie?

Terug
Bovenaan