single mommy

hallo daar

ik ben eigenlijk op zoek naar moeders die net als ik alleenstaand moeder zijn en waar de vader ook niet meer in beeld is
mijn zoontje is namelijk van een vakantie liefde en zijn vader weet niet dat hij vader is ik heb hem nog wel proberen te zoeken maar dat is helaas niet gelukt
ik vraag me af hoe andere moeders het allemaal doen? ik heb echt dagen dat ik denk waar ben ik aan begonnen ik moet er wel bij zeggen dat hij waarschijnlijk adhd heeft
ik probeer alles zo goed mogelijk te doen maar heb regelmatig mijn twijfels vooral nu hij heel erg aan mijn broer zijn oom dus gaat hangen een nieuwe vriend heb ik geen behoefte aan maar zou ik voor mijn zoontje misschien toch op zoek moeten?
heeft mijn zoontje mischien behoefte aan een vader persoon?
wat denken jullie


groetjes tejaysmommy
 
Vind je het vervelend dat hij erg aan je broer 'hangt'? Ik denk dat dat niet erg is. Als je broer zich maar bewust is van die rol en er ook voor hem wil zijn! Het voordeel is ook dat het zijn oom is, dus hij blijft altijd, snap je?

Ik wil je nog iets zeggen, hopelijk vind je niet dat ik me er niet mee moet bemoeien maar toch; Het is voor je zoon (later) waarschijnlijk wel heel belangrijk dat je nu je best doet om zijn biologische vader ècht te vinden. Ook voor die man. Misschien vind hij het wel leuk om vader te zijn en ontneem je hem die kans. Succes ermee.
 
hoi petra

bedankt voor je reactie maar als je mijn bericht goed hebt gelezen heb je ook gelezen dat ik zijn vader al heb gezocht en ook goed zoals jij het zegt

groetjes tejaysmomy
 
hoi,

Ik bedoelde er verder niks negatief mee hoor!

Heb je het er trouwens al eens met je broer over gehad dat je zoon hem als vaderfiguur 'ziet'? en hoe vind hij dat? Het is voor jou denk ik geen oplossing om hals over kop een vriend te zoeken die die rol op zich kan nemen. Je weet tenslotte nooit hoe het dan tussen julllie gaat. Je broer blijft als oom altijd een deel van het leven van je zoon.

 
Ik zou niet bewust naar een vriend op zoek gaan, of je openstellen daarvoor, in de hoop een vaderfiguur voor je zoontje te vinden. Dat soort dingen kun je niet forceren, krijg je alleen maar ellende van. Als het tussen jou en een nieuwe vriend misgaat, dan zal je zoontje denken dat het zijn schuld is. Dat jij en hij niet de moeite genoeg zijn dat een papa bij jullie blijft.

En dat zal zijn persoonlijkheid gaan bepalen voor een stuk en een stuk onzekerheid brengen, wat gevolgen heeft voor zijn toekomst.

Zowiezo als je iemand leert kennen, zou ik het zo lang mogelijk uitstellen dat je hem introduceert in je familie. wat dat betreft, als je broer het leuk vind om die vaderrol op zich te nemen, dat is een veel beter idee. Je broer is inderdaad altijd een lid van de familie en blijft. Dat is veiliger voor je zoontje.. Het maakt hem echt niet uit dat hij zijn oom is. Hij wil alleen vaderfiguur en dat iedereen zijn die van hem houdt en lekker ruw speelt en bepaalde dingen doet die mama's niet doen. Zoals spinnen gaan zoeken en verzamelen enz enz.

Ik hoop voor jou en voor je zoon dat je broer die rol op zich wil nemen.

Wat betreft de zoektocht naar de vader van je zoon, je kan misschien als je de behoefte hebt nog altijd bij Opsporing verzocht (zo heet het toch?) vragen of ze jou willen helpen. En anders is het aan je zoontje om ooit zelf te gaan zoeken. De meeste mensen krijgen toch de behoefte om te weten wie hun ouders zijn.

Sterkte, ik heb veel respect voor alleenstaande ouders. Ik ben blij dat ik niet in die situatie ben, want vind het zo al moeilijk genoeg met twee kleine kinderen.

Jo
 
Terug
Bovenaan