Sint en Kerst, wat zijn jullie plannen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden, misschien wat vroeg, maar ik ben er dus al mee bezig!! De kruidnootjes lagen alweer in het vak! Maar ik heb dus één grote pesthekel aan de Sint...sorry ik heb een jeugdtrauma overgehouden aan een hele irritante en enge Piet op de kleuterschool!

maar goed ik zet me over dit trauma heen en ga dit jaar voor het eerst Sint vieren, wil het niet te uitgebreid doen, dus we hebben besloten dat hij 1 groot cadeau krijgt en een paar kleintjes, we vieren het met opa, oma en andere oma. Dus we gaan het zien. We laten de buurjongens de zak voor de deur zetten en aanbellen (daar is hij gek op) dus dat komt goed.

Maar met kerst ga ik helemaal los, we vieren het met de hele familie hier thuis, en gisteren met m'n moeder al bezig geweest om een menu te maken, en een kok te regelen ofwel mijn pa die gaat koken!! Ik ben echt een kerstmens, vind dat zo heerlijk die tijd!

Ben ook al megadruk met een verlanglijstje samen te stellen, voor m'n ventje heb ik al 29 cadeau's (oeps!)

Nou ben benieuwd hoe jullie het vieren!

Groetjes
Angel

Wat grappig om nu al over dit onderwerp te beginnen! Sinterklaas vond ik als kind geweldig en toen ik er te oud voor werd hebben we het eigenlijk nooit meer gevierd. Dus nooit bonnetjes getrokken met de fam. omdat we dat eigenlijk onzin vonden. We weten nu al niet wat we voor elkaar moet kopen als er iemand jarig is! Ik merk dat ik nu opeens wel kriebels krijg als ik denk aan het Sinterklaasfeest, omdat onze dochter dan anderhalf jaar is en er best al aan mee kan doen. We gaan dus zeker naar de intocht van Sinterklaas als hij met de boot aankomt. En we gaan het ook thuis vieren met cadeautjes voor haar. Thuis bij ons en dan komen opa en oma natuurlijk ook!

Kerst vind ik een heel ander verhaal. Ik vind het eigenlijk een hoop gekheid voor 2 dagen. Kerst zelf vind ik wel leuk, maar al dat gedoe er omheen. En ik haat VERPLICHT gezellig doen, want dat lukt bij mij nooit. Gezelligheid komt hier altijd spontaan en dan hoeft het geen kerst te zijn. Ik moet zeggen dat er door de stress van "het moet gezellig zijn en opgeruimd en alles in orde" ook wel eens onenigheid/ruzie ontstaat. Ik heb een hekel aan verplicht familiebezoek. Mijn man werkt ploegendienst en is er vaak niet bij. Het Kerstverhaal vind ik weer wel heel leuk. Ik werk op een basisschool en rond Sint en Kerst is het echt organisatorisch SUPERDRUK bij ons op school. Ik zag trouwens vanmiddag bij de ACTION dat er al kerstspullen in het vak werden gezet. Kijk, dat bedoel ik nu. Wat een gekheid voor 2 dagen!!

Hoi hoi,

Jaaa de feestdagen komen er al weer snel aan..heerlijk en vooral gezellig! Bij ons is het echt een familiefeest. Vooral Sinterklaas.
Wij gingen bijna elk jaar met Sinterklaas met de hele familie (van mijn vriend-zijde) een weekend naar Centerparcs..Super gezellig met surprises+ gedichten  en offcourse voor de kleintjes helebooooeeeelllll kado's. Zo gezellig open haard aan, wijntje erbij, spelletjes spelen.
Helaas door familieomstandigheden doen we dit jaar niet, maar vorige week contact gehad met een nichtje en wij gaan nu waarschijnlijk toch wat organiseren voor de familie, wij denken aan het volgende:
Begint 's middags voor de kinderen een speurtocht uitzetten met allerlei sinterklaas-spelletjes.. daarna kado's uitpakken...eten met z'n allen..kinderen naar bed... een spel met kado's spelen met de ouderen (ipv surprise)!!! Zoiets, het moet nog helemaal uitgewerkt worden maar het idee is er dus... dat wordt weer gezelli!!!!!

Stom he, maar heb er al helemaal zin in! Eerst maar eens op pad voor kado's...
heeft iemand nog een leuk idee voor een kado....????

liefs Ilone

Hoi,

Sint en kerst ging hier al jaren hetzelfde. Mijn zus vierde met de familie van haar man Sinterklaas. Dan gaven wij elkaar met Kerst cadeautjes.
Nu onze kids wat ouder worden (vorig jaar waren ze ruim drie, dus toen begrepen ze het Sinterklaas gebeuren aardig goed) doen we de cadeautjes met Sinterklaas. Ieder jaar spreken we af dat we het niet te gek maken, maar de kids krijgen naar mijn mening altijd veel te veel.
Kerst vind ik een bijzondere tijd. Ik ga tijdens de vier adventweken altijd naar de kerk en vind die diensten heel bijzonder. Op kerstavond ga ik naar de nachtmis. Daarna begint kerst echt voor mij.
We proberen op één dag met mijn familie samen te eten. Soms een brunch, maar meestal een diner. Wij waren vorig jaar 'aan-de-beurt' dus dit jaar is het bij iemand anders. De andere dag gaan we naar mijn schoonouders. Die wonen wat verder weg, dus dat is best een onderneming, maar het hoort er zo bij.......

Ik verheug me wel weer op de komende feestdagen. Ik heb de eerste kruidnootjes al weer op (ja ik weet het, heel slecht) en ook de eerste cadeautjes zijn al gekocht.
Laat December maar komen! (Maar eerst nog 'even' de verjaardag van mijn dochter vieren. Zij wordt aanstaande donderdag 4. Zaterdag is haar feestje.)

Groetjes, Karin

Ik ben ook al helemaal met de feestdagen bezig. Ik vind het altijd zo'n gezellige tijd. Marissa heeft van mijn mans kant nog 1 neefje die 6 dagen ouders is dan zij. We vieren sinterklaas met de kant van mijn man. We vieren het op zaterdag middag vanaf een uur of 12.00. We hebben afgesproken dat we echt alleen kado's voor de kinderen doen. Verder zullen opa en oma voor lekker eten zorgen. Meestal is dat een koude schotel. De 2 kleintjes zullen wel verwend worden. Hoewel ik zelf veel meer met kerst heb. Marissa krijgt van ons dus wat kleine kado's met sinterklaas en met kerst een paar grote en een aantal kleine kado's. Oma is (net als ik) ook wel gek op merkkleding, vorig jaar heeft Marissa een vestje van Burberry gekregen voor Sinterklaas en het neefje een vestje van Ralph Lauren. Nu had ik de nieuwe jas voor Marissa laten zien en oma vond dat handschoentjes en een sjaaltje van Burberry er wel erg leuk bij zou staan, ik denk dus dat ze dat van opa en oma krijgt. Verder krijgt ze speelgoed.

Voor kerst hebben wij opa en oma hier uitgenodigd en een andere broer van mijn man die geen kinderen heeft. We doen dan voor iedereen kado's onder de boom en het meest voor Marissa. Vorig jaar heeft Marissa de kersttrein en de kerststal van Little people van ons gekregen, die gaan we nu dus leuk onder de boom zetten zodat ze er mee kan spelen. Wij zorgen voor lekker eten maar ik laat dat meestal gewoon door een restaurant maken zodat wij het alleen nog maar op hoeven te warmen. Ik heb namelijk helemaal geen zin om lang in de keuken te staan.

Maar al met al zullen we wel hele leuke dagen hebben

groetjes LInda

Hoi!
Wij vieren het altijd beiden..Al is dec extra druk..
Ik ben zelf eerste kerstdag jarig, en Mees op 19 dec...druk dus.
Sint vieren we met mijn familie, en doen voor iedereen dan iets  ,en voor onze eigen kids iets extra's.
Kerst vaak met schoonfamilie uit eten, en een cadeautje erbij voor elkaar of lootjes.
Thuis krijgen de kids vaak een cadeau onder de boom..Maa dat houden we klein..Ze krijgen eigenlijk het hele jaar door al genoeg..haha
Gr Rina...en aaaahhhhh wat komt het al weer snel dichtbij...

Nou als ik het zo lees, ben ik 1 van de weinige die zich nog niet echt bezig houd met de feestdagen, moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal erg commercieel vind.
Bovendien vind ik Daniëlle nog vrij jong en heb ik niet het idee dat ze zich al realiseert wat het allemaal inhoudt.
Misschien dat we wel naar een Sinterklaasintocht gaan kijken, ben wel benieuwd of ze er op reageert maar ik ga zeker niet dure, grote cadeau's kopen, ze komt nu al om in dr speelgoed. (dus ze komt echt niks te kort hoor!)

Kerst vind ik ook al verplichte "gezellige" (vreet) dagen. Maar vind het wel gezellig om de kerstboom op te tuigen en het huis te versieren. Hoop alleen wel dat onze kleine meid de ballen in de boom laat hangen,

groetjes van Sonja

Ik was ook al bezig met Lotte's verlanglijstje. Ik heb net deze week voorgesteld om inderdaad ook Sinterklaas te vieren. Lotte gaat alleen momenteel nog erg vroeg naar bed (19.00 uur), dus dan kun je het niet echt 's avonds vieren met haar er bij. Bovendien kan ze niet goed tegen veranderingen, dus om de hele bups hier uit te nodigen zo vlak voor bedtijd is misschien niet zo'n goed idee.
We gaan wel zeker naar de intocht op tv kijken en ook naar de intocht hier in de stad.

Kerst is eigenlijk standaard. De ene dag bij de familie en andere dag schoonfamilie. We hebben het vorig jaar hier gevierd, omdat Lotte ook weer op bed ligt en alleen in haar eigen bedje slaapt. Voel er  uberhaupt niks voor om haar dan weer 's avonds laat in de auto naar huis te zetten...

Dus ik denk dat het maar weer hetzelfde gaat worden als vorig jaar en op zich beviel dat wel.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan