Hoi!
Lego is niet saai! Lego is tof! Wij hebben veel te veel lego van onszelf. Van city tot de modularsets voor 16+. Onze zoon van bijna 5 speelt hier al 2 jaar mee. Nou is hij ook heel voorzichtig. Sinds vorig jaar, hij was nog geen 4, bouwt hij zelf met een beetje hulp van papa. De leeftijd die erop staat is geen adviesleeftijd ivm kleine onderdelen, maar de moeilijkheidsgraad om te bouwen. Als je kind creatief is, zal het de blokken ook gebruiken om andere dingen mee te maken. Wij hebben al onze beschrijvingen bewaard, netjes in een ordner op setnummer, zodat je altijd de handleidingen kan terugvinden. Misschien wat autistisch, maar zo handig. Het is dat ik niet weet hoe je foto's plaatst, maar anders had ik een foto kunnen plaatsen van wat er nu in de woonkamer staat ?.
Lego is leuk, en blijft leuk. Tevens behoudt het zijn waarde. Als het netjes is en inclusief boekjes, kan het zelfs aardig wat geld opleveren als je het eventueel wilt verkopen. Wij hadden de eiffeltoren die stond te verstoffen op de vliering en een modular gebouw dubbel. Die sets waren duur in 1e aanschaf, samen zo'n 400 euro. Deze hebben we onlangs verkocht voor bijna 1000,- euro. Nou zijn dit exclusieve sets, maar andere legosets zijn ook echt waardevast.
Tip: vergelijk echt de prijzen. Soms zit er veel verschil in. Laatst de passagierstrein door mijn ouders gekocht voor 80 euro, terwijl hij elders 130 euro was. Was een prijsfoutje, maar die heb je vaker. Het is dus wel even het onderzoekje waard.
Succes en veel plezier met geven en bouwen.
Liefs, Maaike