Sintcadeau

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoon van 9 wil graag Lego voor Sinterklaas. Hij speelt graag fantasiespellen en bouwt graag. </p><p>Twijfel tussen het politiebureau of wat anders. Er staat op dat het vanaf 6 jaar is, wordt dat niet al gauw kinderachtig? Nog andere tips?</p><p>Bedankt alvast!</p>
 
Lego kinderachtig? Nee hoor!Ik ken een hoop volwassenen die het zelf nog leuk vinden vanwege herinneringen en mijn man verzameld lego uit zijn jeugd periode, niet om mee te spelen maar hij bouwt het op en dan komt het in de vitrinekasten met stad thema en een water land thema (zelf gebouwde kasten waar hij dus een lego tafel van gemaakt heeft)..Neefje en nichtje van 11 en 13 vinden het nog leuk en voor de rest lezen en puzzelen ze vooral en spelen ze niet meer met ander speelgoedLego vanaf 6 jaar is alleen vanwege het gevaar en besef.. een kind van 6 beseft dat speelgoed niet is om op te eten (gevaar) en snapt de boekjes met bouw instructies.. een kind van 6 snapt ook meer hoe je wat vast kliktNu is het natuurlijk wel per kind verschillend en kan ik geen garantie geven maar naar mijn idee en ervaring is lego wel wat blijvends..Misschien is mini ste(c)k (weet niet meer hoe je het schrijft) anders een idee?Groetjes
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik ging twijfelen, omdat mijn man erover begon of het niet een beetje kinderachtig werd. Vervolgens las ik op een forum over kinderen die amper meer echt speelden (zoonlief mag van mij maar een half uur per dag op een scherm)..
Dan denk ik dat het een mooie doos Lego wordt :)
Wat leuk, PM! Ik kan het me voorstellen, van je man. Mijn man hield van technisch lego, maar ik herken het fantasierijke van mijn zoon wel.
 
 
Hoi!
Lego is niet saai! Lego is tof! Wij hebben veel te veel lego van onszelf. Van city tot de modularsets voor 16+. Onze zoon van bijna 5 speelt hier al 2 jaar mee. Nou is hij ook heel voorzichtig. Sinds vorig jaar, hij was nog geen 4, bouwt hij zelf met een beetje hulp van papa. De leeftijd die erop staat is geen adviesleeftijd ivm kleine onderdelen, maar de moeilijkheidsgraad om te bouwen. Als je kind creatief is, zal het de blokken ook gebruiken om andere dingen mee te maken. Wij hebben al onze beschrijvingen bewaard, netjes in een ordner op setnummer, zodat je altijd de handleidingen kan terugvinden. Misschien wat autistisch, maar zo handig. Het is dat ik niet weet hoe je foto's plaatst, maar anders had ik een foto kunnen plaatsen van wat er nu in de woonkamer staat ?.
Lego is leuk, en blijft leuk. Tevens behoudt het zijn waarde. Als het netjes is en inclusief boekjes, kan het zelfs aardig wat geld opleveren als je het eventueel wilt verkopen. Wij hadden de eiffeltoren die stond te verstoffen op de vliering en een modular gebouw dubbel. Die sets waren duur in 1e aanschaf, samen zo'n 400 euro. Deze hebben we onlangs verkocht voor bijna 1000,- euro. Nou zijn dit exclusieve sets, maar andere legosets zijn ook echt waardevast.
Tip: vergelijk echt de prijzen. Soms zit er veel verschil in. Laatst de passagierstrein door mijn ouders gekocht voor 80 euro, terwijl hij elders 130 euro was. Was een prijsfoutje, maar die heb je vaker. Het is dus wel even het onderzoekje waard.
Succes en veel plezier met geven en bouwen.
Liefs, Maaike 
 
Dank je, Maaike! Goed idee, de boekjes in een map te doen. Mijn zoon en ik zijn beide wat chaotisch, dus er ligt al snel van alles door elkaar.?
Zoonlief bouwt idd meestal eerst volgens het boekje,om daarna van alles te combineren en zijn eigen bouwwerken te maken. Erg leuk!
 
Terug
Bovenaan