sinterklaas

Hallo dames,

Ben gewoon benieuwt hoe jullie hier over denken.
(Zelf heb ik 2 meiden van 1 en 3 jaar.)
En nu sinterklaas in het land is hoor ik zoveel ouders roepen als kinderen niet luisteren"Pas op sint en piet horen alles"
Nu heb ik er zoveel problemen mee.
Van de week deed een broer van mijn man dat ook tegen onze oudste dochter.
Ten eerste is ze nu bang voor sint en piet.
En ten tweede moet ze gevoon maar ons luisteren en niet naar sint en piet.
Wij (mijn man en ik) zullen dat nooit zeggen tegen onze kinderen.

Trouwen zelf werk ik in een winkel en daar hoor je ook vaak
"kijk die mevrouw van de winkel is boos kijken"
Is toch belachelijk,Ik zeg dan altijd"nee hoor ik ben niet boos,maar je moet naar je mama luisteren"

Doen jullie dat ook of vinden jullie dat ook stom.

ben benieuwt     maatje

 
Ik vind ook dat je Sint en Piet niet mag inzetten als "boeman". En al helemaal niet als je kind er bang voor is.
Het moet juist leuk zijn en vooral ook leuk blijven! Ik kan me wel voorstellen dat het soms nét even de juiste duw in de rug kan zijn om positief gedrag te bekrachtigen. Liever niet het negatieve gedrag.
 
Hey.

Ik ben het helemaal met jullie eens.
Sinterklaas is een feest en een kindervriend.
Het is wel erg makkelijk om hem erbij te betrekken (in de slechte zin van het woord) om iets gedaan te krijgen van je kind.
En inderdaad je kind kan er bang van worden en dat is toch helemaal niet de bedoeling van dit hele feestfestijn?
 ik zou dit zelf dus  ook nooit doen.

Groeten van Miena.
 
Ik ben er zelf ook geen voorstander van om met sint en Piet te dreigen.
Hoewel het idd wel veel gebeurd en volgens mij was het vroeger ook heel gewoon.

Wat te denken van de teksten in de leidjes, neem nou: wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe!

Dus kan ik dan wel niet dreigen met S&P maar mijn zoon begrijpt inmiddels wel wat het bovenstaande liedje betekent ...

We proberen hem nu juist extra te belonen/complimenteren wanneer hij erg lief is.
Vanmiddag gaan we naar het grote S&P feest op mijn vriends werk en ben hem goed aan het inprenten dat hij héél erg lief is en dat hij absoluut niet bang hoeft te zijn dat hij mee wordt genomen naar Spanje of met de roe krijgt!!!!!!

Dit is een kinderfeest en daar hoort geen gedreig of wat dan ook bij!!
 
Terug
Bovenaan