sinterklaas

A

Anoniem

Guest
Ons Marissa is nu 7 weken en wij zijn ons aan het voorbereiden op Sinterklaas. Voor mij hoeft Sinterklaas niet zo en ik wilde haar ook niet gaan laten geloven in Sinterklaas, maar daar was schoonmoeder het niet mee eens, dus hebben we als compromis afgesproken dat ze tot een jaar of 5 zal geloven en we het daarna gaan vertellen. Maar we gaan er niet zo'n drama van maken. Ik weet van een hoop ouders dat ze het maanden als chantage gebruiken om hun kinderen van alles te laten doen onder het dreigement dat zwarte piet het anders ziet en ze niets krijgen. Daar gaan we dus zeker niet aan mee doen. We vertellen haar ook dat alleen de tv sint echt is en de rest gewoon helpt. Nu gaan we dit jaar dus wel iets aan Sinterklaas doen met oma. Ik ben zelf een enorme fan van Little People van Fisher Price. Daarvan heb ik voor haar de kersttrein en de kersstal gekocht. Kerst vind ik namelijk wel erg leuk en we kunnen haar nieuwe spullen dan meteen de dag na Sinterlaas neer zetten want dan gaan we de kerstspullen doen. ik wil voorlopig alleen maar spullen van Little People, dat is allemaal zo schattig en ontzettend stevig. Van oma krijgt ze een jas van Burberry, want daar zijn we allebei erg fan van en ook nog een speeltje, ook van Little People dus.
Hoe denken jullie over Sinterklaas en kerst en wat komt er bij jullie onder de boom/in de schoen?

liefs Linda, moeder van Marissa, 7 weken

Wat ik nog vergat..
met sinterklaas krijgt ze dus maar een paar kado's, het meeste krijgt ze met kerst. Dit ook om later te voorkomen dat zij heel veel krijgt en andere kindjes bijvoorbeeld niet. Dan lijkt sinterklaas zo raar. En met kerst weet ze ook dat de kado's van ons komen. Wij vinden de sfeer met kerst veel leuker vandaar.

Hoi,

Ik vind sinterklaas helemaal geweldig. Ik vind het een superfeest!! die kinderen die er in geloven geweldig gewoon. Maar ik ga niet maanden dreigen dat ze lief moeten zijn anders komt sinterklaas niet. Wij vieren nu nog geen sinterklaas, misschien volgend jaar. Ik heb zelf ook super herinneringen van vroeger toen ik nog geloofde. De sfeer en de spanning wat ik zou krijgen.  
Kerst vieren wij zonder cadeautjes. Maar wel met lekker eten e.d.

Groetjes van een sinterklaas fan

hoi,

ik zelf vind het sint feest erg leuk vooral voor de kleintjes natuurlijk maar mijn kinderen zijn nu 15 en 10 en die geloven al lang niet meer in sinterklaas dit kwam omdat mijn middelste dochter zag dat sinterklaas een nepbaard had en dus toen heb ik het verhaal uitgelegd we zijn ook naar myra gegaan daar waar de echte sinterklaas begraven is in turkye we hebben zijn graf en dat van zijn vrouw en kinderen bezocht en uitgelegd dat daar de echte sint begraven lag voor de kleine die is nu bijna zes maanden koop ik wel kadootjes maar ga nog geen uitgebreid sint vieren de grote kids doen surprise op school en mogen natuurlijk een klein kadootje uitkiezen maar verder dan dat ga ik niet.

groetjes bianca

Terug
Bovenaan