Sinterklaas!

Zo is het weer 5 December geworden, de eerste keer dat William bewust ging begrijpen dat je van cadeaaaaautjes krijgt.
Op de peuterspeelzaal zijn ze al 2 weken aan het werk geweest over de beste man.
Verschillende sinterklaasliedjes zingt hij ondertussen de hele dag door! Grappig!

Bij de intocht van sinterklaas een aantal weken geleden was hij al helemaal NIET verlegen, sint kreeg handje, piet nog meer (want diè hadden pepernoten) en hij was helemaal los!!!
Nu was het gisteren zover dat ze op de psz sinterklaas zouden gaan vieren. Op het laatste moment twijfelde hij toch of hij wel zin had, maar eenmaan op de psz liep hij voorop naar binnen! Wij mochten er nièt bijblijven jammer genoeg door ruimte tekort.
Toen ik en m`n schoonmams hem weer kwamen ophalen was hij helemaal dol! Hij had een dikkie dik boekje gekregen, en ja hoor, weer een zak met pepernoten en snoepjes!!!
De trommel stroomt over thuis ;)
Nu is het geval dat Willem`s collega elk jaar voor Zwarte piet speelt samen met z`n kameraden, dus die hadden we dit jaar maar eens uitgenodigd om William even een cadeautje te komen brengen.
Gisteravond was het zo ver, William was al boos waarom we nu nòg niet op visite gingen bij ome Andre, maar onder de smoes dat Lianne sliep wilde hij wel wachten...
Om half 8 was het zover, gebonk op de ruiten, William die in een flits naar achteren vloog, handenvol pepernoten in ontvangst nam, èn ook nog een cadeautje kreeg van een coole piet!
Wat een feest, z`n eerste boormachine om papa te helpen werken! Hij was helemaal blij!

Alleen vond hij het wèl vreemd dat zwarte pieten èn graag heineken lustte, dat had hij nog nooit gezien

Na nog een paar handen pepernoten en een praatje gingen ze weer verderop, om nog meer adresjes "blij" te maken met hun bezoek.....

Je vraagt je er toch van af wat ze er van geloven, toen we 10 minuten later in de auto zaten, en hij alles had laten bezinken was z`n eerste opmerking dat sint buurman was.... dus..... Hoe weet hij dat vragen wij ons af?

En vandaag? Heeft William papa de hèle morgen al geholpen met het "schroeven" van heel veel hout voor de nieuwe badkamer.....

Fijne avond allemaal!

HIer is de goedheiligman inmiddels ook vertrokken.
Gisteren op het kdv was hij ook met 1 piet. Julian liep (ok, enigzins schoorvoetend, maar wel uit eigen initiatief) als eerste naar de Sint toe om zijn tekening te geven. De beste man zat nog niet eens. Kan me niet herinneren dat ik vroeger zo dapper was.

Gert moest vandaag op het laatst moment nog wat 5 december inkopen doen, waaronder een kado voor een jarige en toen hij weg was vroeg Julian: Waar is papa? En wat gaat hij doen? Dus ik zei dat hij een kado voor Arina ging kopen. "En voor Sinterklaas" vulde Julian aan... (tja, wat hij daar mee bedoelde?) Ik sta af en toe ook met mijn mond vol tanden als hij me weer eens wat vraagt (mama, waar is Sinterklaas nu? Waar woont hij nu? Gaat hij echt bij alle kindjes langs?)

Vandaag werd er "opeens" heel hard op de kamerdeur gebonst en toen we gingen kijken stonden er zakken vol met kadootjes en een schaal met lekkere dingen.
Het uitpakken was leuker dan de kadootjes zelf, maar hij heeft er wel van genoten.
Nu is de rust teruggekeerd en ga ik straks alles wat aan Sinterklaas herinnert opruimen (niet de kadootjes, maar boekjes, cd -eindelijk!!!- en vingerpopjes)

Dááááááág Sinterklaasje, dááááhááááág!!!!!

Wij hebben dit jaar diverse keren sinterklaas gezien. En iedere keer lijkt hij anders.... (duh!) Maar gelukkig zijn onze Thom (6,5) en Danae (3,5) nog verwoede gelovers. Hoewel ik het idee heb dat Thom wat gaat vermoeden.... Voorlopig vinden ze het nog leuk en spannend.
We hadden sinterklaas intocht hier in onze woonplaats. Dit jaar zijn we voor het eerst mee de zaal in gegaan. Ze doen dan een leuk stukje en wat zingen en dansen met de kinderen. Erg leuk! Vorig weekend 2 dagen achter elkaar naar sinterklaas geweest. Eerst op papa's werk in Delft. (1,5 uur rijden!) en op zondag naar de sinterklaasshow n het Dolfinarium. Dat laatste was erg leuk! En goed betaalbaar omdat we het via de airmiles gedaan hebben. (1000 airmiles + 5 euro p.p.) Gisteren sinterklaas bij opa en oma. Met oom, tante en 2 grote neven. Erg gezellig en ze zijn flink verwend.

Vanmorgen hier de pakjes. Wederom superverwend. We zijn dit jaar een beetje uit de bocht gevlogen qua cadeautjes.... Nu maar weer de ruimte zien te vinden om alles op te ruimen!

Nu op naar de kerst!
Groetjes, Cathy

Hier ook alles weer acher de rug, hoewel we er niet zo uitbundig bij stil hebben gestaan.
Op het kdv hebben ze er wel een feestje van gemaakt: liedjes, knutsels, verhalen en cadeautjes. Toen er op de deur geklopt werd verstopten alle (het zijn er 6) kindjes zich onder de box, maar kwamen daarna wel nieuwsgierig kijken naar de zak met cadeaus.

Gisteren bij mijn schoonouders gevierd.
Lekker verwend, vooral de K3 DVD is inmiddels benoemd tot 'Mijn liefste film".
Verder viel de Nijntje speeltuin en dokter verkleedkleren ook in de smaak.
Ze zocht trouwens tussen de stapel cadeus naar pakjes met haar naam erop en die vond ze ook!!!!

Overigens maakte onze dochter een keer de opmerking dat Sinterklaas maar verkleed was. Toen ik vroeg: "Is dat echt waar?" antwoordde ze: "Uhhhhmmmmm, néééééé hij is echt!!!"

Nu is ze helemaal onderste boven van kerst en het kerst verhaal. Vooral de 'engels' (engelen) maken indruk. "Ze hebben zulke mooie vleugels. Als ik een engel ben kan ik ook wegvliegen!"

Nu....liever nog niet, die tijd komt wel dat ze uitvliegen, maar duurt gelukkig nog heel wat jaartjes!!!! ;)

Terug
Bovenaan