sinterklaas

Hoi,

Ik wil voor 5 december een sinterklaas en een piet voor mijn zoontje en zijn neefje van 2,5 regelen. Mijn mannetje is dan 14 maanden, mijn schoonmoeder vind dat eigenlijk te jong. Hoe oud waren jullie kindjes en wat vinden jullie? Ik denk dat hij daar wel pienter genoeg voor is. Hij vind alles namelijk leuk en gaat ook naar het kdv.
 
Wij hebben vorig jaar niets gedaan aan sinterklaas, ze was toen 18 maanden. Misschien dit jaar, maar dat weet ik nog niet zeker. Op het kdv mogen ze ook een schoentje zetten. Dat vond ik wel mooi zat.
 
Het is dat wij een zoontje van 5 hebben en die dus al helemaal sinterklaasgek is, anders zouden wij echt geen heisa maken van sinterklaas hoor. Onze jongste is dan ook 14 maanden, maar ik geloof niet dat hij er veel van zal snappen. Wij houden alleen pakjesavond, dus sowieso geen sint en piet.
Maar aan de andere kant, als JIJ denkt en vindt dat jouw kinderen dat wèl leuk vinden, dan moet je dat gewoon doen! Wat een ander er ook van zegt en vindt. Jij kent jouw kinderen beter dan wie dan ook.
 
Ik speel zelf al een paar jaar voor boekenpiet en ben vaker bij gezinnen geweest met hele kleintjes. Op zich snappen ze er niet veel van, maar juist als je het met je familie en dus met oudere kindjes viert is het wel gezellig. Als ze iets ouder zijn kunnen ze wel weer op foto's zien dat Sinterklaas toen ook al op visite was geweest...
Zelf ontkom ik er niet aan denk ik dat de grote baas mijn huisje niet stilletjes voorbij rijdt!
 
hoi,

ook mijn dochter was vorige jaar 14 maanden toen er 2 zwarte pieten bij mijn moeder op bezoek kwamen. ze was toen wel iets eenkennig en moest in het begin niks van de pieten weten. na rustig bij mij op schoot te hebben gezeten vond ze het toch wel intressant. bij het weggaan heeft ze ze zelfs nog een handje gegeven.
dus ik zal het gewoon doen als jij je daar goed bij voelt
 
Ik vind Sinterklaas een echte hollandse traditie die vooral voor alle kinderen in ere gehouden moet worden zolang ze erin geloven!
Het is een feest voor jong en oud al dan niet met "echte" sint en piet!
Als jij het leuk vind om te doen moet je het gewoon doen!
Je kunt van tevoren toch niet bedenken hoe kinderen reageren.
sucses

gr louise
 
Als jou dat leuk lijkt zeg ik...juist doen...
Nova vond zwarte piet en sint het eerste jaar geweldig, was toen 7mnd maar vorig jaar vond ze ze maar eng haha...
Ben benieuwd hoe ze dit jaar met 2 en half erop zal reageren en onze zoon is dan een half jaar...

Liefs Randy
 
Terug
Bovenaan