Sinterklaas!

Was even benieuwd of jullie ook Sinterklaas gaan vieren. Wij wel, of de baby moet zich dan al aandienen dan gaat het over en doen we het gewoon even met het gezin denk ik. Wij vieren Sinterklaas altijd erg uitgebreid. 'Dit jaar vieren we het bij ons thuis samen met alle opa's en oma's, mijn ouders zijn gescheiden en hebben beide een nieuwe relatie en dat gaat heel goed samen dus mijn dochter heeft in totaal zes opa's en oma's (en nog een oude oma en opa.) We hebben onder de volwassenen loodjes getrokken en doen altijd met surprise en/ of gedicht. En wij kopen dit jaar een keukentje voor onze dochter en de opa's en oma's kopen ook ieder een cadeautje voor haar zodat ze meerdere cadeautjes heeft. Erg gezellig altijd, we eten dan voor die tijd gezamelijk en dan cadeautjes uitpakken. Vooral leuk omdat mijn dochter Sinterklaas ook helemaal leuk vind nu, vorig jaar was ze nog bang. Maar nu is ze helemaal vol van Sinterklaas en durfde ze hem zelfs een handje geven en heeft ze ook door als ze haar schoen heeft gezet dat zwarte piet er dan wat in heeft gedaan zo leuk! Afgelopen zaterdag zijn we naar de intocht in Appingedam geweest en zaterdag komt ie hier aan dus daar gaan we ook weer heen. Dus hopleijk blijft de kleine dan nog even zitten. Mijn man is 1 december jarig, dit vieren we dan samen met Sinterklaas 3 december, had geen zin om twee keer het huis vol te hebben. We gaan op zijn verjaardag nog even met z'n tweetjes uit eten. En ik heb een mooie foto van Yara besteld voor hem op canvas!

Liefs Marie

Leuk om te lezen, het enthousiasme straalt ervan af!!
En Yara en jullie kleintje boft maar, met zo veel lieve familie om zich heen!!

Wij zijn ook gek op Sinterklaas!!! Mijn dochter gelooft sinds dit jaar niet meer en zit nu samen met ons in het complot...want mijn zoon gelooft nog heilig!!!
Samen met mijn zus en haar gezin vieren wij het ieder jaar. Zij hebben ook een dochter van 9 en een zoon van 6... Heel bijzonder is het om 2 keer gelijk zwanger te zijn en dan beide keren hetzelfde te krijgen!! I Onze meiden schelen 7 weken en onze jongens 5 maanden. Echt speciaal. En dat terwijl wij over de eerste keer zwanger worden 3 jaar hebben gedaan en mijn zus 3 maanden...
Dit keer is zij niet zwanger en gaat het ook niet meer worden overigens!

Maar wij eten ook eerst met elkaar en dan zingen we liedjes tot de Pieten langskomen. Ieder jaar kwam de Sint ook mee...maar dit jaar niet omdat ze het hele weekend ervoor bij school en voetbal ook al De Sint zien...en ze zien er toch steeds anders uit...Dus alleen twee Pieten gevraagd langs te komen!

Alles onder voorbehoud natuurlijk...maar goed, ik ben pas de 21e uitgerekend....

Liefs Brigitte

Ja wij vieren gewoon sinterklaas. Het schilt dat we de datum dat ons kleintje komt al weten ivm een keizersnede. Ben eigenlijk 4 dec uitgerekend maar de kleine gaat er dan zeker al zijn. Dus we hebben gewoon plannen gemaakt met de fam om het te vieren en mocht er toch iets veranderen dan passen we dat gewoon aan. We zien het wel gewoon hoe het loopt.

Leuk om te lezen dat jullie Sinterklaas zo uitgebreid vieren!
Wij vieren thuis eigenlijk nooit Sinterklaas. Volgendjaar waarschijnlijk wel want dan is Roan 3.
Zaterdag hebben we wel een Sint viering op er werk van mijn man en 5 december gaat Roan met oma naar de crèche om daar het Sint feest te vieren.

Wijzelf vieren altijd kerst, kadotjes onder de kerstboom enz.
Roan heeft trouwens al wel een aantal keer zijn schoen gezet en vind Sinterklaas wel erg leuk op de tv. Maar voor dit jaar vinden we twee feesten voor hem wel genoeg.

Liefs Danielle

Ik hou van sinterklaas! Heerlijk! Daar in tegen heb ik helemaal niet zoveel met kerst!

Ik heb gescheiden ouders, dus het is elk jaar weer een heel gedoe om iedereen tevreden te stellen! Dit jaar is mijn moeder op vakantie (heeft het toch nog een voordeel) tijdens kerst. En we zijn uitgenodigd voor pakjesavond bij mijn vader en schoonouders. Zaterdag bij de schoonouders met alle kleinkids. Klein kadootje voor alle kids, en samen lekker eten. Zondag vieren we het bij mijn vader. Daar is Raff het enige kleinkind, en mijn vader en zijn vrouw zijn nou niet bepaald zuinig, en zijn tante is ook dol op haar enige neefje! dus dat zal wel een groot kado festijn worden.

Kerst slaan we dus lekker over! Ook aangezien ik de 22 uitgerekend ben!

Liefs

Wij vieren ook gewoon sinterklaas indien het kan hé.
Normaal zouden we dit jaar met de hele familie hier doen maar mijn schoonzus was zo lief om te zeggen dat daar iedereen welkom was dus heb ik geen drukte in huis en kan ik gewoon rustig alles vanuit een luie stoel bekijken.;-)
Vind ook wel dat we dit moeten vieren zou het zileig vinden als onze dochter niets zou krijgen. Trouwens ik heb al wel aal cadeau's binnen en in gepakt zodat ik me daar ook geen zorgen meer over hoef te maken
Fijn weekend allemaal

Wat leuk zeg Brigitte, samen met je zus zwanger zijn lijkt me inderdaad erg speciaal. Ook leuk om Sinterklaas samen te vieren.
Ik vind het ook echt een kinder feest en vind het leuk als er meerdere kinderen bij zijn daarom hebben we het vorig jaar bij mijn zwager en schoonzus gevierd, hun zoontje (hij is jonger) en Yara schelen een jaar. Maar ze wilden het dit jaar met alleen opa's en oma's vieren bij hen thuis. Ik ben dit jaar ook liever thuis, dus Yara is nu het enige kind, dus krijgt de volle aandacht. De lootjes zijn getrokken. Dus word vast wel weer erg gezellig. Of de kleine moet zich eerder aandienen haha!

Liefs Marie

Terug
Bovenaan