sjonge jonge zeg... weer naar de oogarts geweest vandaag

nou, de titel zegt het al:
we zijn vanmiddag weer naar de oogarts geweest.
had vandaag een andere arts, aangezien nathalia haar arts met verlof is. deze arts vertelde me dus dat nathalia weer haar bril moet dragen.
k was even echt niet blij en heb dat ook even verteld.
wel op een nette manier hoor, maar heb wel gezegd dat nathalia geen pop is!
afplakken, niet meer afplakken maar bril, geen bril meer maar afplakken en nu weer die bril!
was even echt niet blij. dus die mevrouw keek in het dosier en zei idd dat dit geen porum is.
ze heeft gezegd dat nathalia nu minimaal een jaar die bril moet dragen en daarna gaan we weer verder kijken. nou hehe, eindelijk een beetje houvast. een jaar die bril, en daarna pas weer denken aan afplakken (afplakken moet zowieso nog gebeuren maar hoeft niet nu)
wat de andere arts zei is totaal niet waar volgens deze arts.
die bril en het plakken zijn WEL 2 totaal verschillende dingen.
ze heeft die bril omdat ze slecht zie, en het plakken vanwege het scheel zien. maar omdat nathalia niet allebij pikt (hebben we ook al geprobeerd) nu dus eerst het zicht vooruit werken, en daarna het scheelkijken want daar heeft ze minder last van dan het zicht.
die operatie is helemaal van de baan!
dit is dus puur cosmetisch, zodat jullie niet zouden zien dat ze scheel is, maar zijzelf heeft er totaal geen profijt van. nou sorry, maar ik ga mn kind niet onder het mes gooien zodat andere niet zien dat haar oogjes niet goed zijn.
en plus het feit dat dit dus ook het zicht niet verbetert, en ze dus alsnog een bril moet dragen.

nou ja, puntje bij paaltje:
schiet mij maar lek!!!!!!!!! wie van de 2 moet i knou geloven?????
we gaan maar weer die bril dragen, en hopelijk gaat dat nu goed.
ze heeft hem de rest van de dag goed opgehouden, dus das al een pluspunt, maar vond/vind het niet zo leuk hoe er dus met nathalia is omgegaan.

nou, moest even mn verhaal kwijt.

liefs, do

He,
Wat vervelend dat je 2 zulke tegenstrijdigen dingen te horen krijgt!
Een bril en afplakken zijn idd wel hele andere dingen, maar snap niet dat het afplakken nu van de baan is?? Kijkt ze niet meer scheel???

Wij hebben om 2 redenen de oudste laten opereren, we zagen het niet zitten om nog een aantal jaar af te plakken zonder resultaat en hijzelf vond het ook niet leuk en ook omdat veel kindjes gepest worden als ze scheel kijken, hij was toen 6 en was daarna ook blij dat niemand hem meer naar zijn ogen vroeg!
Een brilletje blijkt tegenwoordig juist in te zijn,,,gelukkig maar toch??

Nou veel succes Gr MJ

Als Nathalia haar bril draagt kijkt ze dan nog scheel? Bij Renske is dat veeel minder. Renske kijkt dus scheel omdat ze slecht ziet. Toch moeten wij nog steeds afplakken om haar linkeroog te stimuleren. Dat is het slechte oog en er is een kans dat ze dat nauwelijks gebruikt. Dat is alleen nog niet te testen. Ik heb al een blaadje met de test plaatjes mee gekregen om te oefenen. En zodra ze die plaatjes kan benoemen, kunnen we kijken wat ze met haar linkeroog doet. Dan weten we of ze meer of minder hoeft te plakken.
Maar wat vervelend dat die artsen er zo anders over denken. En jullie vaste arts kan nu ook niet uitleggen waarom die keuze gemaakt is.
Voor de ontwikkeling lijkt het mij ook heel belangrijk dat ze die bril dragen, anders missen ze toch een stuk zicht.
Als Renske haar ogen een beetje scheel blijven met bril kan dat geopereerd worden. Wij willen dat wel laten doen, mocht het nodig zijn. Precies ook om de reden die MJ geeft, pesten. De ogen van Renske vallen wel heel erg op.
Maar die beslissing kan toch ook veel later nog genomen worden.

Hej Do,

Balen, al die verschillende adviezen! Maar hopelijk komt daar nu verandering in. Ik heb van kleins af aan een bril gedragen en als je er mee opgroeit dan weet je niet beter.
Ik draag vanaf dat ik 14/15 jaar werd lensen, toen gingen er andere dingen meespelen. Ik zat op volleybal en dansles, tja bij beide was een bril een ramp ;)

Wbt die operatie heb je je eigen gevoel/keus. Toen ons mannetje een afplatting had, hadden we ook de keus. Wij zijn voor een redressiehelm gegaan, voor zijn toekomst. Het flitste me door m'n hoofd heeft niks te maken met het scheel zien sorry!

Ik heb geen ervaring met het scheel zien, dus ik kan je verder ook geen advies in geven. Ik hoop dat er nu wat meer rust is rondom het mooie koppie van je dochter!!!

Liefs Lientje

Hoi do,

Begrijp ik het nou goed en is het afplakken niet van de baan maar komt dit later omdat Nathalia een bril en afplakken samen niet wil of begrijp ik het verkeerd omdat ik uit vorige reacties opmaak dat het afplakken van de baan is?
Persoonlijk zou ik het scheel zien/ operatie aankijken tot ze wat ouder zijn en kijken of ze er dan mee gepest word, als dit zo is, kan zo een operatie altijd toch nog?
Zou voorlopig (persoonlijk dan heej ;-) ) lekker aankijken.
Het is idd raar dat ze allebei van die andere adviezen geven, als je echt wilt weten waar je aan toe ben zou je ergens een second opinion aan kunnen vrage maar of je het zo zeker wil weten ...
Toch fijn dat je nu weet waar je, in ieder geval voor een jaar, weet waar je aan toe bent.
Een brilletje... als dat het ergste is, dan is dat fijn toch?
(hoop dat je snap wat ik bedoel )

Liefs Marina

Daar word je toch niet goed van die verschillende diagnoses van die artsen. Als ik jou was zou ik proberen om bij de een en de zelfde arts te blijven waar jij je eigen lekker bij voelt en vertrouwen in heb .

groetjes lisette

hey meiden

bedankt voor jullie reacties.
voorlopig gaat de bril nu weer goed. ze houd hem netjes op. soms haalt ze hem wel weer af, maar dan doe ik hem weer op en dan is het goed.
ze kijkt aanzienlijk minder scheel met die bril, at wist ik vorige keer al, maar de oogarts had zoiets van: met afplakken gaat het helemaal goed komen.
niet dus! atans... voorlopig niet.
nu dus eerst die bril voor een jaar, en daarna kijken we wel verder.
een operatie kan idd altijd nog, als ze ouder wordt.

@ marina, ik blijf erbij dat ik dat brilletje ontzettend schattig vind staan :p en idd, als dat het ergste is.....

@ lientje. ook ik zou voor die helm gekozen hebben.
waarom? omdat dat het beste resultaat heeft op zeer jonge leeftijd, en hij er dan niet mee gepest kan worden, als hij op school zit.
mijn neefje heeft een plat achterhoofd. ziet er heel raar uit vind ik, en hij wordt er ook dagelijks mee gepest.
als nathalia scheel blijft kijken, zetten we ook wel een operatie in, maar nu nog niet.
we zijn er vroeg bij, en het duurt nog wel 2 jaar voordat ze naar de grote school gaat. kinderen zijn keihard wat pesten betreft, dat weet ik wel.
(ook al ben ik zelf nooit gepest met het scheelkijken en de meeste klasgenootjes waren jaloers op mijn mooie sticker op mn oog hahaha)

gaat helemaal goed komen. nu eerst die bril, en alles daarna is voor later een zorg.

liefs, do

Terug
Bovenaan