Slaaf van een speentje?

Hallo moeders,

MIjn zoontje Kaya is 7 weken, en hij is verslaafd aan zijn speentje. Hij slaapt ingebakerd omdat hij ontzettend met zijn armpjes en beentjes beweegt, maar als hij zijn speentje verliest, dan zet hij het op een krijsen, ongelofelijk. Hierdoor worden wij slaaf van het speentje, en wij willen niet ieder moment naar boven rennen om dat speentje er in te stoppen.

Wie heeft hier ervaring mee, en weet een goede tip?

Bedankt weer!

Groetjes, saskia

Hoi,

Ik herken het direct. Wij hadden precies hetzelfde met Rosa. Hoewel het niet wordt aangeraden, hebben wij haar geleerd om te duimen. Dat ging vrij snel. Het werkte niet als ze echt aan het huilen was, maar net na haar flesje (als ze in slaap was gevallen) stopte wij haar duimpje in haar mond. Op een gegeven moment, kreeg ze het door. Nu wil ze zelfs helemaal geen speen meer. Ik vind het ideaal. We hoeven er nooit uit om haar haar speentje te geven. Het wordt straks wel moeilijk om af te leren, maar dat zien we dan wel.

groetjes,

Desiree

Hallo Mama van Rosa,

Ik probeer ook het duimpje er al in te doen, maar hij pakt het nog niet echt. Zoekt wel, maar nog te ongecontroleerd met zijn armpjes om hem te pakken. Hoe oud was rosa toen ze haar duimpje te pakken had? En ik zie het dan ook wel later hoe we dat doen met afleren hoor, voor nu is het een ideale oplossing.

Ik hoor je wel weer!

Groetjes, saskia

Hoi,

rosa was geloof ik ook 4 weken toen wij begonnen met het duimpje erin te stoppen. Ik weet niet precies meer hoe oud ze was toen ze het door had, maar volgens mij had ze met 2 maanden helemaal geen speentje meer. Als ik hem gaf, spuugde ze hem uit! Blijf het proberen! Bij Rosa deden wij haar vuistje naar boven, richting haar oog en dan met het duimpje naar haar mond gericht naar beneden laten zakken, dan schuift hij er zo in. Succes!

Desiree

Hallo,

Wij hebben deze fase ook gehad. Guido is nu 4.5 maanden en wil de speen niet meer. Dan denken wij nog wel eens terug aan de tijd met de speen. Het is ook wel erg makkelijk hoor, speen erin en stil. Het is voor babies best lastig om de duim in de mond te krijgen en hem erin te houden. Dat tweede duurt ook n og weer even. Ik zou het nog even bij de speen houden.

Succes ermee.

Groetjes Loekie

Terug
Bovenaan