Slaan, bijten en kopstoot....?

Hay,

Ik heb 't al es eerder gemeld, een paar mnd geleden.
Toch maar weer es.

Ons zoontje (20.12.06) is een erg vrolijk kereltje met een duidelijke eigen wil.
Het is geen huilert en kan goed spelen enzo.

Waar ik een beetje mee zit, hij slaat ons in het gezicht, geeft in wilde buien kopstoten (ja echt waar) en bijt in je lip, neus of hand......!!!!!!!!!!!!!!

Huh? Waar haalt ie 't vandaan? Is dit normaal gedrag?
We zeggen wel dat hij het niet moet doen met een strenge stem etc maar dan kijkt hij heel sip en geeft een kusje. Vervolgens krijg je weer een mep.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Hier ook geen jankerd en kan heel goed alleen spelen en is een enorm lief zoet meisje....Maar!hahaha!Als ze iets wilt pakken(der zin dus niet krijgt), bijv de afstandsbediening.Dan zeg ik nee Julia is van mama!Als ik mijn hand in de buurt heb, bijt ze dus ook.Ze begint eerst heel erg hard te schreeuwen, en dan voor je het weet   heeft ze je hand te pakken en hap!Ook slaat ze ons in het gezicht, ze denkt dat het grappig is want begint dan kei hard te lachen!Ik bijt sinds kort terug...en volgens mij werkt dat wel.Ik bijt natuurlijk niet hard maar wel zodat ze het voelt dat dat niet prettig is!Ze bijt ook in der eigen hand als ze zich dus nergens op af kan reageren.Als ze bijv in de box staat en staat te huilen of te jengelen omdat ze iets wilt, en ik zeg nee, dan pakt ze der eigen handJe bent dus niet  de enige met een bijtend kind!

liefs

ook hier een kleine man(24-11-2006) die het bijten heeft ontdekt!als hij wat doet wat niet mag zetten we hem op de grond en zeggen nee dat mag niet,meestal wil hij je dan bijten,maar we houden zijn gezicht vast en zeggen nee dat is niet leuk!!!!hij kijkt van ons weg en lacht je uit!maar dat is een periode hoor!!!terugbijten zeggen ze dat helpt,ik zou dat niet zo snel doen,maar als hij mij bijt weet ik het niet eigelijk...
aaron begint ook met slaan en lacht dan heel hard,hij denkt dat het grappig is,wij zetten hem dan ook op de grond en hij moet ons dan aankijken en we zeggen dan dat dat niet mag en dat dat zeer doet!!!hij wil meestal meteen weer opstaan maar dan zetten we hem nog een keer nee,want dan begrijpt hij het een beetje en begint echt te huilen!!!na 1 minuut ongeveer(ik houd de de tijd niet bij)neem ik hem op schoot en vertel dat hij dat niet mag doen en dat blijven we volhouden want ook al is het een periode ik wil niet dat hij anderen bijt of slaat!!!
hij bijt zichzelf ook in de kleren en lacht dan,nou dat moet hij zelf weten dat doet niet zeer!!!smorgens als hij wakker is bonkt hij met zijn hoofd tegen het bed,tot het rood is,daar grijpen we wel in,maar dan lacht hij alleen maar en doet het nog een keer,negeren helpt beter,ja hij heeft dan even een rode plek maar als we er wat van zeggen begint hij te lachen en blijft hij het doen!!!

om een lang verhaal kort te makenhet hoort er volgens mij bij en het gaat vanzelf wel weer over!!!

groetjes nienke...

Poeh hey, hier hebben we dit nog niet meegemaakt maar ik hou er rekening mee dat dit nog kan gaan komen aangezien je het toch wel veel hoort....
Onze dochter van 29-10 heeft een flinke eigen wil en laat deze duidelijk weten als het haar niet zint... Hier is het meer gillen en andere boze geluiden!
Sterkte met jullie kleine 'drifkikkertjes'! hahaha!

Liefs L81

Herkenbaar! Stijn heeft het bijten ook ontdekt, hoewel ik soms het idee heb dat het een soort liefkozing van hem is. Want het is meestal neit als hij boos is, maar juist als hij lekker bij je zit en je een knuffel geeft, dus het begint als knuffel en dan ineens zet hij zijn tanden er in! Wij zeggen dan ook streng nee,l maar echt effect heeft dat nog niet.

Carina

hier eentje die slaat. Als ze iets niet mag of niet lukt krijgt alles wat er in de buurt staat een gooi,gaat schreeuwen en dan komt ze naar je toe en slaat ze je in je gezicht. Hier word je dus ook midden in je gezicht uit gelachen als je er wat van zegt en kan je er nog 1 krijgen.
ja meidens nu gaat het beginnen.......opvoeden!!!   Erg moeilijk soms,haha
ze trekken ook van die mooie/eigenwijze koppies als je ze corrigeert.(nou ja...een poging tot.....)
groetjes

Hmmm, we staan hier dus niet alleen in !!!

Het is inderdaad moeilijk wat je nou precies moet doen, wat is de juiste reactie op dit gedrag?

Terug bijten of slaan dat doe ik niet! Ik vind dat ik dan het verkeerde signaal afgeef. Ik moet me soms wel bedwingen hoor!
Wij negeren het en zeggen van tijd tot tijd dat het absoluut niet lief is. Als je hem neerzet dan begint hij te brullen, dus hij weet wel dat hij iets verkeerds heeft gedaan denk ik dan.

Als hij in de box staat en hij heeft geen zin meer dan bonkt hij ook met zijn hoofd tegen de spijltjes..?! Nou ja, het zal inderdaad wel een fase zijn - hoop ik.

Let the battle begin...!! hihihi

Hier is het bijten gestopt...altans, zo lijkt het tot nu!Of de 'fase' is over, of het (zacht hoor, begrijp me goed)terug bijten heeft geholpen!Ze doet het nu een aantal dgn al niet meer, terwijl ze het voorheen toch wel een aantal keer deed!Dus meiden, echt er is hoop hoor!En dat bonken met het hoofd ken ik trouwens wel hoor.Ik ken een volwassen persoon die dat ook doet!Hij doet het ook al vanaf dat ie klein is en zegt dat het een soort van ontspanning isHij 'moet' het altijd doen voordat ie gaat slapen....Rare ontspanning maar waar.Onze dochter doet het ook wel eens, en ook voor het slapen.Naja we zien het wel hoor!Hahaha!Gekke kindjes heb je toch, maarja hoe kan dat ook anders als hun moeders er van die gekke 'tic's' op na houden

liefs

Terug
Bovenaan