Slaan. En hard!!!

Hoi medemoeders,
De titel zegt het al, Quinten slaat en niet zo zachtjes ook.
Als hem iets niet zint of iets verboden wordt dan haalt hij behoorlijk uit.
Natuurlijk bestraffen wij het. Armpje vastpakken en duidelijk zeggen Je mag niet slaan.  Dan houdt het meestal wel op. Maar wij vragen ons af waar hij dit weg heeft.
Wij slaan hem nooit, en voor zover wij weten niemand.
Maar is dit nou een teken dat hij door iemand wordt geslagen of hoort het bij de leeftijd omdat hij nog niet kan praten en zich dus ook niet duidelijk kan maken?
Hij is nu 19.5 maand. Ik hoop dat iemand het herkent en misschien wat tips heeft?
Als hij door iemand wordt geslagen zou natuurlijk vreselijk zijn!!!!  
Maar voor we die conclusie trekken willen we dus ook weten of het bij zijn leeftijd
kan horen?
Alvast bedankt.
Een lichtelijk ongeruste Melanie
 
Hallo,

Ik wou even reageren op je berichtje.

Ik heb een zoontje van 18 maanden en die heeft in februari/maart ruim een week in het ziekenhuis gelegen en nu komt het daar was hij ook elke keer aan het slaan en dan met zijn handje waar zijn infuus in zat.
Wij hebben hem toen geleerd dat hij dat dus niet mocht doen en gezegt dat hij moest aaien dat hebben we een aantal keer herhaalt en nu is het zo als wij tegen hem zeggen van aai aai dan komt hij met zijn handje naar je toe en wil hij je een aai over je hoofd geven eerst geeft hij een aai over zijn eigen hoofd en daarna is iedereen die in zijn buurt is aan de buurt voor een aai over het hoofd.
Misschien heb je hier wat aan als een tip omdat jou zoontje nu 19 maanden is.

Ik wens je hier heel veel succes mee.

Groetjes mammajesse
 
Oh, joh! Dat hebben zoveel peuters! Slaan, bijten, knijpen, hoofdbonken....
Ik weet er alles van. Dat komt vooral ook doordat ze zich nog niet zo goed kunnen uiten. Tja, als je het niet met woorden kunt, dan raak je gefrustreerd: slaan.   En soms komt dat vanuit het niets.
Gewoon blijven zeggen dat het niet mag, desnoods 1 minuut op de gang. Erg goed beseffen ze een straf nog niet altijd, maar dan maak je er alvast een gewoonte van. Ze hebben toch wel meer door dan je denkt.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Het stelt ons toch gerust dat het blijkbaar bij de leeftijd hoort.
Wij blijven consequent en rustig en hopen dat hij snel gaat praten dus dat hij dan
niet meer zo gefrustreerd raakt.
Thankz. Liefs Melanie
 
Terug
Bovenaan