Slaan en knijpen

Hoi,

Thomas heeft de laatste tijd er een gewoonte van gemaakt om me te slaan. Niet zachtjes, maar echt pijnlijk hard.
Bij voorkeur als ik hem kom ophalen van de creche en hij op mijn arm zit. Of als ik hem zijn schoenen aantrek. Ook op andere momenten als mij hoofd binnen handbereik komt.
Vooral uit baldadigheid denk ik, maar ook als ik hem bestraf als hij stout is. Ook knijpen tot zijn nageltjes zelfs eens door mijn huid gingen.
En als ik dan zijn handje vastpak en zeg dat dat stout is heb ik ook al meer dan eens een kopstoot na gekregen.

Doen jullie kinderen een van deze dingen ook?
Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik hierop nog adequaat kan reageren...

Hoi Caat,

Noah doet het de laatste tijd ook steeds vaker, vooral tijdens het verschonen, tanden poetsen en aankleden. Hier heeft hij echt een vreselijk hekel aan en dan verzet hij zich (letterlijk) met hand en tand.
Echt hard is het nog niet en hij snapt volgens mij ook best dat het niet mag, want vaak zegt hij zelf: "áái" en slaat dan alsnog (wij zeggen altijd als hij slaat: nee Noah, niet slaan, maar aaien!)
Toch merk ik wel dat er vooral nog veel baldadigheid in zit; het is volgens mij niet echt kwade opzet. Daarom vind ik het ook best lastig hoe er mee om te gaan. We zeggen er altijd iets van, maar omdat hij het volgens mij niet echt uit woede doet, maar meer uit baldadigheid in zijn verzet bij het luier verschonen, wil ik ook weer niet al te boos worden..

Ben ook wel benieuwd hoe anderen hier mee om gaan...
En zijn jullie kindjes ook altijd zo aan het worstelen tijdens de typische 'baby dingen'? (verschonen, aankleden, schoentjes aandoen, insmeren, in de buggy zitten etc.) We zijn net terug van een vakantie in de Ardennen en hadden allemaal wandelroutes uitgezocht die we met een buggy konden doen. Maar ja, meneer vind zich zelf natuurlijk véél te oud om in de buggy te zitten, dus in plaats daarvan loopt hij gewoon zelf en sleept papa de buggy de hele vakantie achter zich aan, hahahaha)

Groetjes, 10e

HoiHoi,

Hier doet Silvy hetzelfde slaan knijpen.
Als het ze het woordje"Nee" hoort wil ze niet accepteren en wil dan gelijk gaan meppen.
We zetten er dan vaak even op een stoeltje en we zeggen dan "Silvy stout" en dan zegt ze even later "AAI" en dan is het weer goed.
Maar ze blijft slasn en knijpen..we willen ook niet echt boos worden maar even in het stoeltje zetten dat ze weet dat ze fout zit.
Ik ben nu 5 weken zwanger en ik ben echt bang dat ze per ongeluk in buik trapt uit baldadigheid..maar ik let goed op dat dat niet gebeurt.
Wij zijn zo blij met de zwangerschap en hoop dat alles goed mag gaan,
21 september om kwart voor 2 hebben we de eerste echo kunnen ze zien of het hartje klopt.
Normaal gaan de dagen snel..maar we leven zo erg naar dinsdag 21 september toe dat de dagen nu lang gaan duren ha ha.

Groetjes

Terug
Bovenaan