slaan, krabben, schoppen en gillen

hallo,

mijn dochter is 17 maanden,
en sinds een paar weken slaat, krab, schop en gilt ze als ze haar zin niet krijg.
ook als ze aandacht wil doet ze dit.

ik spel vaak met haar, maar als ik even wat voor mezelf moet doen dan is het gelijk mis
ik zeg dat ze dit niet mag doen en dan zet ik haar bij het speelgoed. als ze door gaat zet ik haar even in de box. maar dan gaat ze met het speelgoed gooien wat erin ligt en ze gilt dan als de beste.

alle tips zijn welkom.
ik ben nu 17 weken zwanger en wil dit gedrag afleren, ik ben bang dat het anders erger gaat worden als de tweede er is.

er zijn nog niet echt speel maatjes voor haar in de buurt, maar als mijn vriendin langs komt, die heeft een dochter die een half jaar jonger is. daar speelt ze dan wel mee.

groetjes henny
 
Mijn zoon had (en heeft het bij periodes) ook. Hij is nu 21 maanden. Ik zeg dat hij niet mag schoppen, of gooien of slaan (wat dan ook maar) en  zet hem op de gang met de deur dicht. We hebben halverwege de gang een traphekje, dus hij kan niet naar boven. Ik negeer het en laat hem uitrazen. Als hij klaar is, dan zeg ik alleen maar:   goh wat was jij boos, is het nu weer goed? en dan even knuffelen.
Toen hij wat jonger was negeerde ik het ook en zette ik hem niet op de gang. Maar als hij gaat gooien met spullen, dat is een grens, evenals schoppen en slaan.

Dat op de gang zetten begon hij te begrijpen toen hij zo'n 18 á 19 maanden was.
Nu hoeven we maar te zeggen: als je slaat (gooit enz) ga je op de gang! Dan stopt hij gauw, of me moeten hem bij de derde keer waarschuwen als nog op de gang zetten, maar dan is het voor een paar dagen meteen over.
Er niet te veel aandacht aan schenken is het beste, maar wel aangeven dat het niet kan.
Vooral het positieve gedrag aandacht aan schenken.
Succes, want het valt niet mee!
 
Terug
Bovenaan