slaan

Ik zit er eigenlijk weer eens een beetje doorheen vandaag. Mijn zoontje vind het geweldig om mij te slaan als ik hem bv oppak voor een andere luier of om te gaan slapen. Als hij gaat slapen, krijgt iedereen een kus, behalve mama, als ik aan zijn bedje sta en ik vraag er eentje, wat krijg ik dan??? Jawel een slag in mijn gezicht.

Herkent iemand dit en heeft iemand tips voor mij. Ik zit al even met het gevoel dat mijn zoontje mij niet graag ziet, ik heb een pnd en loop bij een psychologe, maar zijn gedrag versterkt alleen maar mijn gevoel.

grtjs, Bea
 
Hallo,

Ook ik word soms geslagen door mijn zoontje (14 maanden) meestal doet hij dit als hij kwaad is omdat iets niet mag. meestal krijg ik wel een kusje als ik er om vraag. Ik zou denk ik proberen om zijn gedrag te negeren. Als aanspreken niet helpt. (ik weet niet hoe oud jou zoontje is.) bedenk negatiefe aandacht is ook aandacht. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Geeske
 
Hé meis,
Ook niet fijn hé?!
Maar het is wel normaal, je kindje kan als het goed is nog niet zo heel veel vertellen, duss wat doet zo'n kindje, juist slaan of schoppen. Bijten, krabben, niet om jou zeer te doen, maar gewoon om jou iets te vertellen, misschien wil hij nog niet naar bed, of wil ie zijn knuffel of iets. Betekent niet dat ie mag slaan, maar doet het wel. Ik wil ook niet zeggen dat je kind dat uit moet maken, want wanneer jij zegt bedtijd is dat zo.

Ik zou kleintje gewoon lekker naar bed brengen, en die kus niet afdwingen, gewoon afwachtend opstellen, wil hij je die kus geven, is het goed, wil hij dat niet, dan is het ook goed en dan aai je hem over zijn bol en dan verlaat je zijn kamer.
Weet niet misschien heb je er wat aan, succes.
Weet wel dat je kindje ontzettend veel van je houdt!!!
X
 
Wat je ook zou kunnen doen, is hem vertellen wat je van plan bent om te doen, bijv. ik zal dadelijk je luier even verwisselen, betrek hem erin.
Ik heb een oppaskindje, die nu ouder is, maar toen hij ongeveer zo oud was, moest je hem dat ook allemaal vertellen.
Ik heb zelf dochtertje van 19 weken en ik vertel ook altijd wat we gaan doen.
Misschien houdt je kindje niet van verrassingen, misschien was hij op dat moment wel iets heel belangrijks aan het doen, voor hem dan hè.
Hem vertellen wat je gaat doen, misschien is hij het er niet mee eens, maar weet zo wel waar hij aan toe is.
Wij deden met oppaskindje altijd voor hij naar bed toe moest, nog vijf minuutjes, weet hij veel hoelang dat is, en dan afbouwen. Hij ging zo wel veel makkelijker naar bed.
X
 
Hoi Allemaal,

Mijn dochtertje is nu bijna 11 maanden en zit nu ook in de fase dat ze begint te slaan.
Aangezien ze nog niet praat denk ik en hoor ik van andere moeders dat dit een fase is.
Eerst reageerde ik erop door nee te knikken nu negeer ik haar gewoon, dan houdt ze vanzelf op.

Hopen dat het vanzelf maar weer over gaat!

Groetjes Nancy
 
Terug
Bovenaan