slaan

mijn zoontje van 2 jaar en 8 maanden slaat en duwt andere kindjes (op de creche) en ook af en toe slaat hij zijn zusje van 1. ook verkoopt hij ons af en toe een mep. hij is ook best wel driftig, en hij slaat vaak in een impuls reactie. het gebeurt met name als hij zijn zin niet krijgt of als andere kinderen in zijn ogen iets doen wat niet terecht is, en dat gebeurt natuurlijk regelmatig.  wij zetten hem apart, vertellen hem dat het niet mag, dat het zeer doet. maar het lijkt wel of het de laatste tijd juist erger wordt. is het een fase? heeft iemand tips om er op een goede manier mee om te gaan. ik vind het echt bijzonder vervelend, want verder is een ontzettend energievol lief jongetje.
 
Hoi,

bij m'n dochter zat ook een jongetje met energie over, altijd enthousiast, maar daardoor ook snel slaan... Spelen nu, na 3 jaar nog steeds samen, en dat slaan is allang over. Hoe 'ze' dat gedaan hebben weet ik niet. Ik denk consequent elke keer zeggen dat het niet mag. Misschien kan je hem leren iets anders met z'n energie/frustratie te doen? Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ze daar op deze leeftijd al wat mee kunnen.

Hoe dan ook, het zal zeker weer voorbij gaan.

Succes ermee, Joke.
 
Heel herkenbaar. Onze zoon is eerst door een fase van bijten gegaan, onvermogen om het op een andere manier te zeggen. Wij steeds maar herhalen dat het niet mag en pijn doet na een paar maanden was het over.
Nu, 2,4 jr is hij  over gegaan op slaan. Hij kan heel goed praten, en roept eerst nee nee niet doen, maar als kinderen dan doorgaan mept hij er op.

Ik heb gemerkt dat het het beste overkomt als het andere kind heel hard gaat huilen (echt of nep) dan schrikt hij flink en ziet het resultaat van zin 'daden'.....

Ik hoop dat het weer snle over gaat en ben benieuwd wat er hier na komt....
Het leven met een peuter is vol verrassingen.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 2jr en 2 mnd en zij doet het ook. Overal blinkt ze in uit, echt een kanjer maar helaas ook met slaan. Als ze haar zin niet krijgt, mept ze er op los en vliegen de spullen door de kamer. Wij vertellen haar iedere keer dat het niet mag en pakken haar bij haar arm, maar ook hier schrikt ze niet van. Zelfs als ze in de hoek moet staan en je vraagt haar na een tijdje waarom ze daar moest staan dan zegt ze gewoon dat ze mag slaan (soms moeten we gewoon heel hard in onszelf lachen, want volgens ons heeft ze gewoon niet in de gaten wat haar acties betekenen).Uiteindelijk heeft ze dan door dat het niet mag en krijgen we een kusje van haar en een knuffel.

Wij denken ook dat dit een fase is en blijven haar ook attenderen op andere manieren maar..... het enige wat helpt is tijd!!!

Succes allemaal,
Natas mv Sophie 26 maanden en 15 weken zwanger van een wonder
 
Mijn dochter slaat niet zozeer andere kinderen, maar mij! Ik zie dit wel als een fase, ze probeert zo iets bij mij gedaan te krijgen. Ik hoop dat ze snel door heeft dat het niet werkt. Ik blijf haar gewoon zeggen dat dit niet de manier is, dat ze het gewoon moet vragen en als ze doorgaat zet ik haar apart en laat ik haar even uitrazen. Ze geeft ook wel eens kopstoten (beïnvloed door Zidane????), de laatste keer tegen mijn knie, was dus alleen voor haar erg pijnlijk (ik zag haar niet aankomen, anders had ik mijn knie opzij gedaan, hoor! Ik zou haar nooit zelf pijn doen).
 
Terug
Bovenaan