slaan

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje van 16 maanden heeft de laatste tijd de gewoonte ons in ons gezicht te slaan, hij roept dan 'au'. Op zich niet heel erg, maar sinds kort slaat hij zichzelf ook in zijn gezicht of op zijn hoofd. Ik vind het een heel naar gezicht, en ik heb geen idee hoe ik erop moet reageren. Negeren? Verbieden maakt het misschien alleen maar interessant. (voor de zekerheid: wij slaan elkaar niet, of onszelf - ik denk dat hij het op het kinderdagverblijf heeft gezien)

Hi,

Ik weet niet of hij het van de creche heeft, zou goed kunnen..
Maar ik weet wel, dat veel kindjes dit doen... waaronder dus ook ons zoontje Tom (16,5 maand)

Ik zelf ben hier erg streng onder, 2x nee, en anders een tik terug. Geen harde tik, maar wel ff dat hij weet dat het niet fijn is. Gaat hij dan nog door, dan zet ik hem op zijn kleed, dan gaat hij huilen en dan negeer ik hem. Hij heeft dondersgoed door dat hij iets doet wat niet leuk is, en als het huilen over is, doen we weer normaal.

Hij doet dit te pas en te onpas, en voor als hij zijn zin niet krijgt.
En ik wil niet hebben, dat hij mij / mijn man slaat, want als wij dit normaal gaan vinden, doet hij dit straks ook bij opa/oma, en de rest. Niet dus!

Ook als hij zich zelf slaat, ik geef er geen aandacht aan. Negatieve aandacht, is ook aandacht, en ze hebben het super snel door. Ik wil aandacht, dan ga ik mezelf slaan.
Hier in huis niet! :)

Ik kom misschien over als een bitch haha, maar als je het nu toelaat heb je straks je handen vol aan een onhandelbaar kind die mensen slaat.

Groetjes NENS

Heel herkenbaar! Mijn zoontje, vanmiddels bijna 18 maanden alweer, heeft dit een tijdje geleden ook gedaan. Hij sloeg zich alleen niet in het gezicht, maar ging met zijn hoofd op de vloer of tegen de meubels bonken. Waarschijnlijk heeft het te maken met een stukje frustratie en onmacht. Iedere keer als hij dit deed, hebben we hem tot de orde geroepen. Heel duidelijk NEE gezegd en hem geprobeerd af te leiden met iets anders. Inmiddels doet hij het niet meer.

hoi

ook dit is voor me herkenbaar. me zoontje slaat zich zelf en andere als hij zijn niet krijgt. als hij iemand anders slaat krijg hij een tik en als hij zich zelf slaat negeren we het gewoon en op ten duur houd hij wel op. het is een fase waar ze door heen gaan. je heb starks ook een tijd dat ze gaan bijten. en dan moet je dat weer afleren.

groetjes danielle

onze dochter van 18 maanden slaat en bijt ook. nu hebben we haar aangeleerd dat dat niet mag (streng toespreken )en daarna het goed maken met een kus en knuffel. maar nu slaat ze eerst en geeft meteen daarna een knuffel zo van dan mag het wel. heel erg komisch natuurlijk maar niet echt verantwoord dat hebben we dus weer lekker voor elkaar.  

hoi

ik geef naar een tik als ze iemand slaan. geen kus of een knuffel. want zo zien het verschil niet. laat maar een poosje huilen als je een tik heb gegeven. misschien vinden jullie dat ik dan streng ben. maar me zoontje heeft het wel afgeleerd. het komt nog zelden dat hij nog slaat.

groetjes danielle

Mijn dochter (bijna 16 maanden) slaat niet maar ze krabt en knijpt als iets haar niet zint. Wij zeggen dan meteen nee! en halen haar weg van de situatie (bijv. maar even  ergens anders gaan  afkoelen). Je kunt merken dat ze dat begrijpt want ze wordt er boos om of gaat huilen maar dat duurt maar even.  Ik denk dat het gewoon een fase is en dat je consequent ermee om moet gaan, niet accepteren, steeds nee zeggen en hem weghalen uit de situatie. Op een gegeven moment gaat het kwartje wel vallen.
Ze heeft idd ook weleens dat ze knijpt of krabt en vervolgens gaat lachen en kroelen. Dat probeer ik helemaal te negeren, want je wordt gemanipuleerd waar je bij staat, hahaha.

Over terugslaan.. ik heb ook weleens teruggeknepen maar toen voelde ik me zó slecht! Het was van mijn kant meer een soort frustratie en afreageren dus ik heb me voorgenomen om dat nooit meer te doen.

Sterkte!

Groetjes, Karin

Heel herkenbaar, alleen doet mijn dochter van 16maanden knijpen of bijten als ze d'r zin niet krijgt. Of als d'r grote zus iets doet wat niet mag. Ik spreek d'r meestal streng toe en probeer d'r af te lijden. Doet ze het nog dan krijgt ze een (zacht) tikje op d'r vingers. Vaak is het dan wel weer over.

Terug
Bovenaan