slaan

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Kort vraagje..Hoe reageren jullie op je kindje als hij/zij jou slaat??Fleur doet dat bijna de gehele dag door..Je hoeft maar naar haar te wijzen..Ik negeer het zoveel mogelijk,maar merk nu de laatste dagen dat het niets helpt..Ze gaat dan juist door,net zolang tot ze de reactie krijgt...Ik het begin kon ik er nog redelijk mee omgaan,maar ik word er steeds bozer over!En ook verdrietig,want ik baal ervan..
Iemand een tip???

Groetjes Elma

Hoi Elma,
Rot is dat als ze gaan slaan he..
Wat ik doe?
Ik probeer zodra ze me probeert te slaan, haar handje te grijpen voor ze me raakt..
En kijk haar aan, en zeg heel duidelijk; ''Nee, dat doen we dus niet!! Slaan is niet goed, dat doet pijn..''
En soms zet ik haar dan bewust op de grond, of iig even bij me vandaan..
Ik laat merken dat ik het niet wil hebben..
Hopelijk duurt het maar even, is vaak een fase he...helaas..

Succes, Gr Rina

Hoi Elma,

Heel rot inderdaad. Feline heeft het ook een paar weken gedaan en nu af en toe een bui. Maar ik reageer net als mijn voorgangster en dat werkt hier perfect!

groetjes Maris

Hoi Elma,

Hier is slaan momenteel ook favoriet hoor! En driften en boos zijn en speeloed gooien.
Het is bij Rik veel frustratie momenteel. Hij wil graag de deuren zelf open en dicht doen, maar hij is gewoon nog te klein! Nou boos dat ie wordt dat ie er niet bij kan huppa huilen. Als ie iets doet wat niet mag of iets wil wat ik neit wil, nou dan krijg ik klaapen hoor. vaak negeer ik het ook, behalve als ie recht in mijn gezicht slaat, sorry maar dan krijgt ie een tik op zijn vingers terug en zet hem met zijn rug naar me toe. Ik maak het altijd wel weer goed als ie is afgekoeld en vertel hem dan duidelijk dat slaan niet mag, op dat oment zelf heeft dat geen nut omdat ie dan vee te boos is.
Verder heb ik er ook veel moeite mee en vind het ook echt super klote dat ie het doet, hoop maar dat het een fase is waar ie doorheen moet??

Nou sterkte meis!

X Saskia
mv Rik 18,5 mnd

Hoi,

Sinds kort heeft Jesse er ook een handje van om te slaan.
Ik zeg duidelijk nee, dat mag niet en ik pak even zijn handje vast.

Als ik hem op schoot heb en hij doet het, dan zet ik hem op de grond.

Als hij door gaat zet ik hem even op de gang, ( wij hebben een glazen gang deur, dus daar kan hij door kijken) hij vindt het vervelend om daar te zijn, maar hij doet het daarna niet weer.
Na 1 min haal ik hem op, gaan we knuffelen en zeg ik klaar.

Groetjes Linda

Hoi Elma,

Als je kind je slaat, is het erg vervelend, ik maak het hier ook mee soms.
Wat ik dan doe, is op een luide toon zeggen dat het niet mag en als ze het nog een keer doet, dan hou ik haar handen even stevig vast en zeg het nog een keer luid dat het niet mag.

Ik las trouwens vandaag in de nieuwsbrief van Pampers (geloof ik) een stukje over het omgaan met negatief gedrag. Dit stond er o.a. in:

Tot aan zijn kleutertijd kun je onacceptabel gedrag van je kind, zoals bijten en slaan, waarschijnlijk het beste corrigeren met een korte, duidelijke stemverheffing. Je kunt beter niet schreeuwen of je opwinden (waardoor het gedrag alleen maar kan worden versterkt). In plaats daarvan kun je het beste je kind rustig neerzetten en van hem weglopen. Hierdoor kalmeert je kind en wordt hij niet nog agressiever. Wat je ook doet, sla of bijt niet terug. Hiermee versterk je dit gedrag alleen maar. Je kind beseft op deze leeftijd niet wat hij iemand anders aandoet.

Succes!

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan