Slaan

Heb even jullie advies nodig.... mijn dochter van 14 maanden heeft iets nieuws ontdekt: Mama slaan! (Het liefst met de vlakke hand in mijn gezicht) Pijn doet dit natuurlijk niet, maar het is geen gedrag waar ik blij mee ben. Vind het vrij ingewikkeld om hier mee om te gaan. Ze praat immers nog niet en veel meer dan haar handje vastpakken, haar aankijken, en duidelijk 'nee' zeggen, kom ik niet. Tips?
 
Hoi Lila82,

Wat verschrikkelijk! Ik heb (misschien stom) bij supernanny vorige week gezien hoe zij hier mee om ging.
Dit kindje (jongetje 16 maanden) sloeg zijn moeder constant, haar werd geleerd om de klap/het handje aan t zien komen en het tegen te houden door je knieen te gaan en te zeggen/vragen waarom wil jij mama slaan? wachten op antwoord en vragen: slaat mama jouw? nee en verder moet je het slaan negeren werd gezegd, als er niet wordt gereageerd om het moment dat ze vakaer slaat is het niet meer interessant voor haar om je te slaan.

Op het moment dat je boos wordt, gewoon een rondje lopen al is het maar door de tuin en weer terug naar je dochter.
Ik weet niet of je dit helpt mijn kindje is pas 6,5 maand dus die doet dit (nog, OMG) niet. Maar ik vind supernanny wel heel erg goede adviezen geven die ook altijd werken ...

succes!!
 
Hoi Lila82,

Mijn dochter heeft dit ook gedaan toen ze ongveer even oud was als jouw dochter. Ik heb hetzelfde gedaan als jij, en als ze dan toch door bleef gaan nog eens duidelijk nee zeggen en dan afleiden met een speeltje of een boekje. Ik zou er niet teveel aandacht aangeven want dan word het een manier van aandacht trekken voor haar. Mijn dochter is nu ruim 19 maand en is nu een echte peuter geworden (zie topic wanneer straffen). Afleiden werkt niet meer bij haar, dus wij zijn nu aan het kijken wat we nu moeten doen.

Succes!!
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu ook 14 maanden en uit baldadigheid doet hij dat ook nogal eens. Als hij dan naast mij staat als ik op de bank zit dan begint hij hard te kraaien en slaat er op los. Ik pak dan zijn handje vast en zeg dat het niet mag en leidt hem af door met speelgoed met hem te spelen of hem bij zijn vader neer te zetten. Ik zou er een niet al te groot issue van maken, het gaat wel weer over.
 
dit is ook een stukje van reageren omdat ze nog niet weten hoe het anders moet.
beter dan duidelijk uitleggen dat je het niet wilt en afleiden is er denk ik niet.'
mijn dochter (nu 2 jaar en 3 maanden) doet het nu af en toe nog. haar boos aankijken en haar handje pakken werkt tot nu toe nog wel.
het wordt gelukkig wel minder
 
Terug
Bovenaan