Slaan

Lizzy is nu 15 maanden en wat ze nu sinds een week doet is slaan als ze iets niet mag of als we iets afpakken.
Net wou der zus van 3 haar een kusje geven gaf ze ook gewoon een klap.
Zal ook wel weer een fase zijn maar leuk is het niet.
Zodra ze slaat weet ze ook dat ze fout zit en gaat ze met haar hoofdje naar beneden kijken en we zeggen ook duidelijk dat dat niet mag.
Echt in de hoek gaan zetten voor straf heeft nu nog geen nut denk ik.
Haar zus had dit als baby/dreumes zijnde niet zo was veel rustiger maar Lizzy bijt duidelijk van zich af.
Lizzy is ook vaak heel lief en kusjes geven met haar mond open hihi maar lang op schoot ziitten doet ze nog niet is ze te druk voor.
Slaan jullie kleintjes ook weleens nu ?

Liefs

Hier ook eentje die kan slaan...
Het begon eigenlijk dat ik hem wel eens een tikje over de vingers gaf als hij iets niet mocht doen en na 3 keer er nog aanzat. Daar ben ik direct mee gestopt.
Het slaan wordt nu minder, wat wij doen is dat we zijn handje pakken en zeggen, Niet slaan, dat doet pijn, ga maar aaien dat is lief. Dan gaat hij ons aaien, en is het meestal weer goed.
Als hij echt boos is, zeg ik je mag wel op de bank of een kussen slaan, en breng ik hem daar na toe, dan slaat hij daar een paar keer op...

Schoot zitten begin mijn zoontje nu meer te doen, had hij ook nooit zo erg.

Als ik hem straf geef, waarschuw ik eerst een paar keer, als het niet helpt leid ik zijn aandacht af, helpt dat niet zet ik hem voor 1 minuut in zijn bed (zonder speen en knuffels). In de hoek zetten loopt hij zo uit, en deed eerst in de kinderstoel op de gang, maar dan dacht hij dat hij mocht eten, was ook zielig. In bed zetten werkt goed hier.

hier inderdaad ook eerst waarschuwen, daarna afleiden en als dat nog niet helpt moet hij een minuut in de hoek zitten. en hij blijft keurig zitten en dit blijven herhalen want ze zijn je ook aan het uittesten, wat eerst niet mag even kijken of het paar minuten later wel mag

slaan heeft Quinn hier nog niet echt gedaan. Ja af en toe maar ik geef dan meteen duidelijk aan dat dat niet mag en dat hij moet aaien. Hij moet dat laatste namelijk gewoon leren aangezien mn ouders een hond hebben, en die vind het niet zo leuk als je slaat:)

Wat betreft het straffen wordt hij na 3 keer waarschuwen op een plek gezet waar hij niet bij zijn speelgoed of iets anders kan (wel vaste plekken, boven en beneden.) Hier moet hij dan 1 minuut blijven zitten en dat doet hij ook keurig. Daarna leg ik hem nog een keer uit waarom hij daar moest zitten en geeft hij een kus en een kroel. En hij weet dat echt heel goed dat hij fout zit. Hij begon in het begin altijd te huilen en kon dan doen alsof de wereld verging. Nu wacht hij netjes zijn minuut af en krijg dan gelijk een kus:)

Terug
Bovenaan