slaap 10 maanden baby

Dag dames,

Ik ben benieuwd hoe lang jullie kindereen doorgaans slapen.
En dan voornamelijk overdag.

Mijn zoon gaat 'savonds rond 7u op bed, hij slaapt dan vaak de hele nacht door tot de volgende morgen 7u.

Maar ik zit een beetje met de dag. Tot nu toe ging hij meestal rond 10u op bed en dan slaapt hij ong 1,5uur. En dan 's middags ook nog een keertje rond 3u en dan sliep hij meestal nog een uurtje.

Maar de laatste week slaapt hij 'smiddags maar een half uur. Dus nu vragen wij ons af of hij het er misschien aan toe heeft om maar 1 keer op een dag te slapen.
Dus dat we hem 's ochtends wakker houden en dan na het brood eten op bed leggen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen en ervaringen.

Alvast bedankt, Sandra

 
Mijn ervaring is dat kindjes het zelf aangeven als er iets veranderd dient te worden dus ja ik zou zijn slaapje van 10 uur verzetten naar 12uur. Het kan zijn dat de overgang te groot is en dan rek je het bv tot 11 uur ... Mijn dochtertje slaapt al lange tijd na haar broodmaaltijd van half 12. Dan ligt ze 12 uur in bed.Ik haal haar er soms om 13.15 uur al uit maar het kan ook 14 uur zijn.

Succes!

Gr Esther
 
Toen mn dochtertje 10 maanden was had ze precies hetzelfde ritme. Een nacht van 7 tot 7 en dan na haar fruit ongeveer 1,5 uur, en 's-middags 1 uur....

Met zo'n 13 maanden is dat veranderd naar nachten van nog steeds 7 tot 7, maar dan overdag na de lunch nog zo'n 1,5 uur. Van 13.00 uur tot 14.30 uur, en heel soms tot 15.00 uur......

De eerste twee a drie weken moest ik haar 's-ochtends echt wakker houden, wat niet altijd even eenvoudig was. Maar daar raakte ze ook aan gewend, en nu (15mnd) gaat het super zo....

Wat Esther zegt van het om 11 uur op bed leggen heb ik ook geprobeerd, maar dan was mn dochter dus om 13.30 uur weer wakker, en dus rond 17.00 uur niet meer te genieten. Dan zaten we dus of 2 uur met een jankend kind, of ik lag haar toch nog weer op bed. Maar dan werd ze na een half uurtje helemaal overstuur wakker. Voor ons werkte dat dus helemaal niet.....
 
Hier hetzelfde probleem gehad. Op het CB nagevraagd en daar gaven ze aan dat kindjes meestal rond 14/15 maanden met alleen een middagslaapje toe kunnen. Maar proberen kon altijd. Ik heb het een paar dagen geprobeerd, maar het werkte erg slecht. Mijn dochtertje is nu bijna 11 maanden en we zitten weer lekker in het schema van 's ochtends rond 10 uur een slaapje en 's middags rond 15 uur een slaapje.
Misschien is het gewoon een fase en gaat het straks weer prima?
 
Wij hebben hier het zelfde probleem. Onze zoon bijna 10 maanden is moe maar wil niet in slaap komen 's morgens. Bij hem werkt het niet om het op te houden. Ik haal hem om 0900 uur uit bed en hij gaat om 1030 uur weer naar bed dan komt hij zelf om 1230/1300 uur en gaat dan om 1530 uur weer naar bed tot 1730/1800 uur. Dan blijft hij wakker tot 2000 uur krijgt zijn fles en dan begint het overnieuw! Hij huilt 's morgens wel even ongeveer 5 a 10 minuten maar valt wel in slaap.

Groetjes,

Miriam
 
Hoi,

Ik zou het gewoon eens proberen om hem tot 11.30-12.00 op te houden, misschien maakt hij dan 1x een lange slaap en heeft hij er genoeg aan!
Je kunt altijd weer terug, het verschilt echt zoveel per kind!

Gr MJ
 
Hoi,

Mijn dochtertje is ook 10 maanden en is 's morgens rond 8 uur wakker en daar idd na haar broodmaaltijd om 11.30 naar bed en slaapt dan zo'n 1-2 uur. Dit wisselt nog al eens. 's middags gaat ze rond 4 uur nog eens naar bed voor een uurtje. Voor ons werkt dit prima.
Als ze 's morgens al erg vroeg wakker is wil ik haar ook nog wel eens om 10.30 in bed leggen en dan slaapt ze tot 12.00 en krijgt ze dan haar brood. Het is altijd een beetje passen en meten. Kijk naar je kind, ze geven het uiteindelijk zelf wel aan.

Succes!
 
HIer wordt er 's morgens ook nog een uurtje geslapen. Van 10 tot 11 en 's middags van half 2 tot 4. Ze gaat de nacht in om half 8 en meld zich 's morgens om 8 uur of half 9.
Niet moe??? dan hoeft ze van mij ook niet naar bed. Ik hou haar ;'s morgens ook wel eens op. Ga rustig op visite... dat trekt ze wel... maar ik kan dat zeker niet elke dag doen!

Dus let op tekenen van moeheid. Ze mogen nog zeker twee keer slapen op deze leeftijd!
 
Terug
Bovenaan