Slaap baby 5/6 maanden

<p>Onze kleine man is nu 5,5 maand. Al bijna twee maanden slaapt hij in eens niet meer door. Eerst dacht ik; het is een fase het gaat over, maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Hij ligt 19.30uur in bed en 20 uur slaapt hij. Maar nu is het zo dat hij wel elk uur  huilend in zijn slaap wakker wordt. Dan sussen we hem en slaapt hij verder. Maar een uur later is het weer zo ver. In bed laten of in bed troosten werkt averechts. Of hij gooit zichzelf elke keer op zijn zij en wordt daar ook wakker van. Maar dit allemaal in zijn slaap. Wij zijn echt oververmoeid nu. Herkent iemand dit? Is dit een fase of doen wij wat verkeerd? Want op de arm slaapt hij namelijk wel uren achter elkaar. </p>

hoi! Hier was het gelukkig wel een fase en ging het na 1,5 maand weer goed. Daarnaast heeft ze haar laatste fles ook in 1 keer laten staan en slaapt ze nu van 7 tot 7 door, soms word ze een keer wakker voor de speen maar dan is het prima. Misschien dat de fase bij jou helaas iets langer duurt? Ze maken wel voor door op het moment dus kan zijn dat die daar last van heeft snachts, of misschien zijn het de tandjes wie doorkomen? Het komt vast snel weer goed. Vermoeiend is het he! 
groetjes x

Misschien tandjes? Die van ons had daar erg veel last van nachts, overdag niet zo. Wannee hij rode wang had of verhoging kreeg hij een zetpil. Dat hield wel wat.

Hoi,
Herkenbaar en dit kan helaas wel even duren.
Rond de 4 maanden was dacht ik een slaapregressie en die duurde best lang. Ook zijn tandjes een bitch en komt er rond deze leeftijd voor het eerst verlatingsangst om de hoek kijken.
Is het overdag ook zo dat het alleen maar huilen is?
Ik heb, toen ik er helemaal klaar mee was haar 20 minuten laten krijsen tot ze in slaap viel. Daarna heeft ze het 'nooit' meer gedaan.
Moet zeggen dat we tot aan de leeftijd van een jaar best wat nachtelijke 'problemen' hadden. Altijd wel even een aai of flesje nodig om tot rust te komen en weer in slaap.
Vaak hielp het ook om haar rond 22 als ze weer begon te gillen naar beneden te halen en daarna weer naar bed.
Succes, het is zwaar maar ook dit gaat weer voorbij.

Geven jullie ook al hapjes? Laat deze dan eens staan en kijk of het dan beter is. Hier kwam het namelijk van de hapjes...

Misschien iets eerder naar bed. Voor 5 a 6 maanden is 20.00 u best een late bedtijd. Als je kindje doorslaapt is het natuurlijk een prima bedtijd. Maar als ik je verhaal lees, zou het zomaar kunnen dat het anders is wanneer je na 1700 u geen dutjes meer toelaat en de bedtijd verplaatst naar 1900 u.

Dit is al begonnen voor we hapjes gaven. Heb niet het idee dat het daardoor komt. 

tandjes heeft hij idd best last van. En wij dachten ook aan een slaapregressie. 

Laten huilen kan hij uren volhouden. 

ik begrijp en accepteer ook wel dat we er even door heen moeten. Maar je gaat zo aan jezelf twijfelen... 

Mag ik vragen wat je gebruikt voor de tandjes? 
mijn dame had laatst een paar dagen last en ik geeft haar dan vsm druppels, deze zijn homeopathisch en mag je eigenlijk altijd elke dag gebruiken. Merkte gelijk dat ze er plezier van had. Misschien kun je hem dat gaan geven, hopelijk geeft dat verlichting en kan hij beter doorslapen..

Terug
Bovenaan