Slaap bij alerte baby

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden. Hij is een heel erg alerte baby en valt daardoor heel moeilijk in slaap. Er is steeds weer wat wat hij mooi vindt om te bekijken. We hebben al veel geprobeerd, maar misschien zijn hier ook wel moeders van alerte kindjes die nog een goede tip hebben. Verder ben ik benieuwd hoe het gaat met slapen als hij wat ouder wordt, dus als je moeder bent van een ouder alert kindje, hoor ik heel graag hoe dat ging bij jullie! </p><p>Alvast bedankt! </p>

Die van mij is bijna 6 maanden vanaf week 3 allert en heel slim al vanaf 2 maanden rollen uit drink beker van 360 graden drinken vanaf 4 maanden gefcoust kunnen kijken en contact maken slaapt weinig overdag in avond gelukkig goed. Ik hou heel erg zijn ogen en als hij vrijft in ogen dan probeer ik hem in slaap te sussen  soms slaapt e lang soms kort maar diep en doet die op 1 dag maar power Maps van 10 mij maar hij huilt of is verder nooit vervelend. Ik wandel ook veel dan kijkt die om zich heen maar komt wel even tot rust 

Als ik hem in slaap dus dan leg ik zijn hydrofiele doekjes tuss3n hem en mij en zijn knuffel op zijn gezichtje die hij zelf vast houd dat vind die fijn dan vecht die vaak tegen zijn slaap daarna valt die in slaap. 

Hoi hoi, 
Hier ook een zeer alert meisje van nu 8 maanden! Zogenoemd een fomo baby ! Direct na de geboorte keek ze al met open ogen rond en vele zeiden dan ook gelijk wat een alerte baby... Heel weinig slaap gehad veel huilen snel overprikkeld wat heb ik een slapeloze nachten gehad en uren rond gelopen om haar maar ook in slaap te wiegen zodat ze enigszins toch nog wat slaap pakte! Met 6 maanden was dit alles opeens zo goed als voorbij en kon ik haar in bedje leggen en viel ze zelfstandig in slaap, en word ze steeds makkelijker en nudnu ze 3 dutjes op een dag van ong 1a 1/2 half uur en hebben we e helemaal ons ritme te pakken Ik heb hiervoor wel haar kamertje moeten veranderen en prikkelvrij moeten maken en extra donker! Ik heb al 2 wat oudere kinderen en die waren zo makkelijk, het was dus even zoeken met dit nakomelingetje! Het gaat goed komen met heel veel geduld Succes 

Ons zoontje is ook echt een alerte baby, wij hebben de kamer vanaf dag 1 zo donker mogelijk, zo min mogelijk prikkels (ook voor het slapengaan even ontprikkelen, bij ons is dat nog even spelen met zijn favoriete bal, hij is nu bijna 1 jaar)
Altijd white noise op zijn kamer, bij ieder slaapje, wij hebben een luchtbevochtiger van Aliexpress die zoemt wat, dus daardoor is het eentonig en vallen andere geluiden meer weg, werkt perfect! 
Wij doen altijd hetzelfde ritueel, voor de dutjes is deze gewoon kort: ontprikkelen, luier verschonen, slaapzak aan en vertellen dat zijn knuffels op hem wachten omdat zij ook moe zijn en dan naar boven, samen gordijnen dichtmaken, in bed zetten/leggen, luchtbevochtiger aan, kus geven, welterusten wensen en weggaan. 
Knuffeltje hebben we pas 1 tot 2 maanden geleden geïntroduceerd, daarvoor was het teveel aan prikkels in bed en voor hem een reden om wakker te blijven, nu is het geruststellend voor hem en ligt hij altijd met een knuffeltje in zijn hand te slapen

Terug
Bovenaan