slaap/dagritme vraagje/tips etc

Hallo Dames

over het eet-ritme hebben we al een blogje, maar hoe doen jullie dat met dagritme en slaapjes?

naast eten om 7-11-15-19-23 en 3 uur
Mara staat om 9 uur op en valt vaak rond 11 uur even in slaap, van 13-15 middagdutje (maar dat snapt ze nog niet helemaal) en avonds valt ze ook regelmatig tijdens spelen even in slaap. avonds 20 uur badje en rond half 9 word ze moe, 21 uur gaat ze naar bed.
Maar de ene dag valt ze voor 20 uur al in slaap en vandaag slaat ze het ochtenddutje over.

ik zit te twijfelen of ipv 13-15 uur middagdutje misschien van 11-13 en 15-17 uur beter is voor haar. maar aan de andere kant komt 15-17 straks met de gastouder niet uit (wil ik toch rekening mee houden)

Hoe doen jullie dat?

ik hoor van babys die om 23 uur pas naar bed gaan, die van mij slaapt van 21-9 uur. alleen voor de fles wordt ze wakker. En soms is ze ochtends half uurtje vroeger. Als dat regelmaat wordt haal ik haar wel eerder uit bed.

En wat als ze dagje anders heeft? soms is ze tussen 21-22 uur nog heel wakker, maar meestal niet hoor.

Afgelopen weekend als hele gezin de griep gehad dus toen was alles anders, de flesjes en ritme was gewoon weg. Gelukkig had zij het niet zo erg als wijzelf.

Groetjes Sabine

Ieder kind z'n eigen ritme en ook iedere dag kan weer anders zijn.

Als Mara slaapt van 13-15 en 's-morgens niet, is dat blijkbaar genoeg voor haar. Denk niet, dat het helpt, haar te dwingen van 11-13 en van 15-17 te slapen. Je kan ze niet in een ritme dwingen, werkt alleen maar averechts.

Sommigen zijn echte slaapkoppen en anderen heel wakker en alert overdag en hebben genoeg aan 'n uurtje of twee slaap. Ze zeggen ook dat vanaf een maand of 2 tot een maand of 6 de slaapbehoefte 10 tot 18 uur per etmaal is. Verschilt dus enorm per kind.

Als ze tevreden zijn en het goed doen, dan is alles prima.

Hoi,

Hier gana alle drie de kinderen om 19:00 uur het bed in. Ik vind het wle belanrgijk dat de avond voor ons is. Tijn is dan ookm moe, dus dat komt goed uit.
Verder hebben w egeen straklke tijden qua eten en slapen. ik hou wle de regel aan dat ik hem voed al shij wakker wordt, dan even spelen en dan were het bedje in. Hij is dan ongeveer 1,m5 uur wakker. Alleen van 17:00 tot 19:00 uur is hij meestal langer wakker.

Meestal ziet de dag er zo uit.
7:00 uur BV en naar beneden
8:30 tot 11:00 slapen
11:00 BV
12:30: slapen
15:00 eten
16:00 slapen tot 17:00
19:00 eten en slapen
23:00 BV
4:00 BV

Dit is een beetje de ideale dag...maar de tijden varieren een beetje.

hoi hoi

bij mij kijk ik eigenlijk gewoon naar demi
ze word wakker dan krijgt ze de fles en dan kijk ik gewoon hoe ze eraan is en als ze moe is leg ik haar in bed en dan komt ze er weer uit voor de volgende fles. en s`avonds slaapt ze door van 11 tot 9 uur.
dus eigenlijk niet echt helemaal een precies ritme
want als ik weg ga en haar meeneem is ze meer wakker dan wil ze niet gauw slapen omdat ze dan graag rond kijkt en zo.
gr.

hoi dames
leuk om jullie reacties te horen
ja die van mij slaapt ook niet buitenshuis, niet meer. ze is nu zo nieuwsgierig geworden en wil alles zien
Zolang ze avonds van 9-9 slaapt (excl de voedingen) vind ik het al heel goed. overdag slaapt ze ongeveer ook 2-3 uurtjes. Dus slaap krijgt ze wel.
Ik vind ritme belangrijk maar die heeft ze zo ook wel genoeg, fijn om te lezen dat anderen ook gewoon kijken naar de kleine

middags tussen 13-15 slaapt ze niet altijd goed maar als ik et niet doe dan is de hele middag jengelig, ze heeft het dus wel nodig. wie weet snapt ze dat ritme snel genoeg.

groetjes sabine

Mijn zoontje past zich qua slapen redelijk aan het voedingschema aan. Onze dag ziet er als volgt uit:

7.00, 1100, 1500, 1900 en 2300 flesje. Na iedere voeding even knuffelen en dan de box in om dan een anderhalf a twee uur wakker te zijn (dus van 7 tot half 9 of 9). Na die tijd het bed weer in, om weer wakker te worden voor de volgende voeding. Hij slaapt hier niet in de box, dat wil hij niet, dus altijd in het bedje. Na 19.00 is hij vaak sneller moe, dus ligt hij er meestal rond 20.00 alweer in, tenzij we iets "doen" (badje, wandeling etc.), dan houdt hij het wel ietsjes langer vol. Om 23.00 wordt hij niet eens echt wakker voor de fles...

Het ritme van Iris ziet eruit als dat van Esk haar zoontje.
Ze wordt wakker voor haar fles, meestal rond 8.00, 11.30, 15.00, 17.00 uur. Dan spelen we even, gaat ze lekker even in de box of haar wippertje en als ze gaat jengelen, gaat ze haar bed weer in.
Ze slaapt nog altijd tussen alle voedingen. Dan gaat ze s avonds om 19 uur naar bed en maken we haar om 23 wakker voor een flesje. Die drinkt ze vaak half slapend op.

Ik kijk dus eigenlijk gewoon naar haar wat ze wil en wanneer ze moe is.

Terug
Bovenaan