<p>Hallo mama’s ?</p><p>ik zit met een aantal dilemma’s en wil jullie graag als klankbord gebruiken. Mijn zoontje Sten is vandaag vier weken oud. Tot dusver hebben we nog niet echt regelmaat qua slapen/voeden. Wel probeer ik altijd de avond voeding om tien uur te geven om vervolgens samen naar bed te gaan. Sten ligt dan bij ons op de kamer. Hij huilt vaak een tijdje voor hij de slaap kan vatten en ik vind het door slaapgebrek best snel frustrerend als hij de slaap niet kan vatten. Sinds gisteren hebben we daarom besloten om pas naar bed te gaan als hij rustig is zodat we nog in ons wakkere stand en in alle rust hem kunnen geruststellen. Nu vraag ik me af of het niet beter is om hem al om 19.00 naar bedje te doen zodat hij wat meer slaap kan pakken en de dag rustig kan afbouwen. Ik lees overal dat regelmaat belangrijk is maar wil ook wel de vrijheid hebben om hem mee te nemen als ik s avonds een keer op bezoek wil, dus dat betekend dat het niet altijd om 19.00 naar bedje is. Hoe doen andere mama’s dit? Vanaf hoeveel aantal weken hebben jullie welk slaap ritme ontwikkeld? <br />daarnaast twijfel ik nog of ik hem niet beter op zijn eigen kamertje kan laten slapen in het wiegje. Ik ben nu zelf om de haverklap wakker en nu chronisch moe? snap dat het erbij hoort maar als ik niet van elk geluidje wakker zou worden kan ik toch ook zelf meer mijn rust pakken. Ik merk iig dat ik erg aan het puzzelen ben om het juiste te doen. Alle input, tips en ervaringen zijn welkom!</p>