<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik heb eigenlijk 2 vragen. </p><p>ik heb een zoontje die is geboren op 28 juli in 2019. Met 6 maanden ongeveer sliep hij de hele nacht door zonder wakker te worden, af en toe natuurlijk een uitzondering. Hij heeft nooit bij ons in bed geslapen of bij ons op de kamer tot nu.. </p><p>begin september heeft hij een oorontsteking gehad, sinds dien slaapt hij ontzettend slecht in de nacht. Ik heb hem toen bij ons genomen omdat dat de enige plek was waar hij sliep. Helaas is dat alleen niet meer over gegaan. Hij begint iedere avond netjes in zijn eigen bed, maar als hij in de nacht wakker wordt is hij helemaal overstuur en krijg hem niet getroost in zijn bed. Zodra ik hem op pak slaapt hij direct verder, ook als ik hem op de bank of bij ons in bed leg. Slaapt hij echt vast en leg ik hem terug in bed, gaat het goed tot hij weet wakker wordt en begint het opnieuw. Een enkele keer (3 x vanaf begin september tot nu) slaapt hij door in zijn eigen bedje. Ook is hij sinds een week tussen 05.30 en 06.00 wakker, terwijl dit altijd 07.00 a 07.30 was. </p><p>heeft iemand tips of ervaringen hiermee? Ik wil hem echt weer in zijn eigen bed hebben.. overdag slaapt hij wel in zijn eigen bed, even 5 a 10 minuten Max huilen en gaat zelf liggen. Helaas zijn die ditjes ook nog maar 20 a 30 minuten waar dit voor zijn oorontsteking minimaal nog 1 slaapje van 1 a 1,5 uur was.</p><p> </p><p>mijn 2e vraag. Sinds Riley 7 a 8 maanden oud is wordt hij altijd huilend wakker/ voorheen wel eens brabbelend in zijn bedje maar nu is het altijd direct grote paniek en wil ook per direct uit bed. Maakt niet uit hoe lang hij geslapen heeft. Iemand hier ervaring mee ? </p><p><br />ik hoor graag jullie ervaringen en eventueel advies ! <br /><br /></p><p>groetjes, </p><p>Mandy</p>