Slaap / drink ritme

<p>Onze dochter is nu 3 maanden en krijgt 5 flessen van 150cc waarvan ze eigenlijk altijd 30cc laat staan.</p><p>Ze zit wat onder het gemiddelde en het cb raad aan om wel 5 flessen aan te bieden.</p><p>Dit is haar schema en ik moet haar altijd wakker maken!</p><p>6.00 - 10.00 - 14.00 - 17.00 - 20.00</p><p>Ze slaapt de nacht door en sochtends om 6 uur maak ik haar wakker en drinkt ze haar fles niet leeg..</p><p>Nu dacht ik misschien laten slapen en er echt 4 uren overdag  tussen laten zitten en er ook 4 flessen van te maken. Misschien drinkt ze ze dan wel leeg en zit ze op dezelfde hoeveelheid?</p><p>Hopelijk kan iemand mij tips of advies geven </p>
 
Hoi,
Ik zou de fles van 20:00 uur er niet afhalen als ze nog zo jong is.
Van 17:00 uur tot de volgende ochtend is wel erg lang zonder voeding.
Dan lijkt het me beter om wat te laten staan. Ze zal dan wel gewoon echt vol zitten als ze altijd 30 cc over laat.

Je hebt nu zon mooi ritme als ze altijd doorslaapt. Dan ga je dat aanpassen zodat ze misschien in de ochtend haar fles wel leeg drinkt. Misschien komt ze dan ineens wel weer in de nacht?

Weet niet of je bij 4 maanden gaat starten met hapjes? Onze dochter was ook nooit van de kv. Bv wel whaha dat bleef ze drinken.
Ze was dol op haar hapjes en dit ging zo snel goed dat dit een belangrijk deel van haar voeding werd.

Hoeveel zit ze onder het gemiddelde want bij elk cb praten ze hier weer anders over heb ik gemerkt. Onze dochter zat tot vorige week net wat onder de 0 lijn met haar gewicht in combinatie met lengte.
 
Ze zit onder het gemiddelde qua groei maar niet zo erg dat ik me zorgen moet maken ofzo.
Dacht zelf haar voor een keer zelf wakker laten worden sochtends en vanaf dan om de 4 uren voeding.
Dus bijvoorbeeld 7.00 11.00 15.00 19.00 en lekker op bed.. kijken of ze dan de flessen leeg drinkt
 
Ik zou die laatste fles nog wel even blijven aanbieden. Onze zoon heeft heel lang gehad dat hij 's ochtends super slecht dronk, echt maar 50 cc ofzo en dan kwam hij niet eerder voor z'n volgende voeding. Ik dacht toen ook dat 't tijd was om z'n laatste voeding eraf te halen. Resultaat: hij kwam weer 's nachts en het heeft echt lang geduurd voordat we dat weer in een ritme hadden.
Misschien krijgt ze opeens de geest en gaat ze haar flessen opeens opdrinken.
En wat betreft de groei, het is een gemiddelde. Dat betekent dat sommige kindjes kleiner zijn, anderen groter. Mijn zoon zit qua lengte op 't gemiddelde, qua gewicht eronder. Daar maak ik me niet zo druk om. Hij krijgt genoeg (meer dan gemiddeld), maar hij is super actief de hele dag en mijn man is ook altijd heel licht geweest (nog veel lichter dan onze zoon). 
 
Terug
Bovenaan