Slaap en eetschema 10 maanden

<p>Hai hai,</p><p>Mijn kleine man is bijna 10 maanden oud en qua eten zitten we al weken op een goed schema, maar qua slapen nog helemaal niet. Vanaf wanneer komt daar een beetje regelmaat in? Ik lees overal dat ze met name in de middag nu een lange dut moeten doen, nou dat doet hij niet. Vaak is het nu s ochtends rond 9uur naar bed en dan tot ongeveer 11uur en dan s middags nog een slaapje van een halfuurtje. Hij zit wel in zijn sprong, dus wellicht dat daarom zijn middagslaapje niet zo lang is (wordt vaak helemaal overstuur wakker en niet meer in slaap te krijgen). Qua eten zit hij nog op 3 flessen, maar minder wil hij ook echt nog niet (2x fles 180/6 en 1 fles 90/3). Hij krijgt daarnaast fruit, groente en een tussendoortje en drinken tussendoor.</p>

Hoi,
Mijn zoontje slaapt meestal om 9u, 1u en 4u (variërend van 45 minuten tot anderhalf uur). Hij drinkt s ochtends een fles en eet een boterham, eind vd ochtend fruit, tussen de middag 1-2 boterhammen en eind vd middag warm eten. Hij drinkt zijn flessen niet altijd helemaal leeg. Misschien kun je hem wat meer ander eten geven zodat je 1 fles kunt laten vallen?
Succes !

Mijn dochter slaapt maar 1 keer en dat is dan in de ochtend tegen 11-12 uur. Ookal is ze moe dan probeer ik haar gewoon wakker te houden. Ik zou in de ochtend pap geven met opvolgmelk en niet meer de fles dan heb je zowieso al 1 fles minder en verder gewoon normaal eten daarna en voor het slapen gaan een flesje melk. Je kind went er vanzelf aan. In het begin zal het misschien wat lastig gaan, maar uiteindelijk komt het goed. 

Terug
Bovenaan