Slaap gedrag Kyano

Zoals als sommige van jullie weten slaapt Kyano vanaf december onwijs slecht.. telkens dachten we dat we de oplossing hadden gevonden.... of een reden waarom hij zo slecht sliep... maat dat liep telkens op niets uit.. en konden we weer van voor af aan beginnen....

Gister is de wijkverpleegkundige weer langs geweest en hebben we een heel openhartig gesprek gehad,..
Zelfs zo dat ik ging huilen....
En dat doe ik niet snel hoor waar anderen bij zijn...

Nu gaan we het echt heel hard aanpakken want anders zitten we nog maanden met een kind s'nachts op en dan denkt Caitlin misschien dat het zo hoort en doet ze straks mee....

Dus vannacht gelijk stappen ondernomen..
Gisteravond om half 8 op bed gelegd.. ook al wilde hij niet...
Gewoon gezegd dat hij moest gaan slapen en dat mama straks nog even bij hem komt kijken...
Hij krijsen natuurlijk mar ik stug volhouden... na 10 min viel hij al in slaap...
Ik zelf ben om half 9 naat bed gegaan om alvast wat energie op te bouwen voor de nacht...
En ja hoor om 2:10 begon het weer !!!
Krijsen....!!!
Dus ik uit bed gestapt en naar hem toe gegaan..
hem geprobeerd neer te leggen .. aai over zijn bol gegeven.. speentje gegeven en gezegd weltrusten , tot morgen !!!!

Nou dat accepteerde meneer natuurlijk niet en ging nog harder gillen...
dus ik de 5 minuten regel toegepast en na 5 min weer hetzelfde gedaan zoals hier boven beschreven...
dat heb ik to half 4 vol moeten houden... maar met resultaat!!!
Hij is weer in slaap gevallen en heeft heel lief tot half 9 door geslapen... tussen door is hij ook nog wel een paar x in slaap gevallen maar werd toen weer huilend wakker!
Hij was zo vrolijk wakker geworden... hij was echt helemaal in zijn hummetje

Nu moeten we dit echt goed vol gaan houden !!!
Maar ik ben nu al super trots op hem maar nog trotser op mezelf !!!

Sorry voor het hele verhaal maar moest het ff aan jullie kwijt....

Dikke kus en knuf van mij !!!

Dikke kus

Hoi Jolandaatje,

Goed hoor, dat je dat zo hebt volgehouden! Zelf hebben wij dit pasgeleden ook bij Lotte moeten doen. Erg zwaar, maar over het algemeen heb je vrij snel resultaat. Hoewel ze het na een week of twee wel weer opnieuw gaan proberen, hoor.

Hier was het ook steeds een drama om haar in bed te krijgen en ook 's nachts. Sinds wij 'onze poot stijf houden' slaapt Lotte eigenlijk iedere nacht door en gaat ook zelf slapen als wij haar wakker in bed liggen. Nog steeds niet zonder slag of stoot, vaak moet ik nog één keertje terug om haar nog een knuffel te geven, maar dan is ze vaak wel stil. Een hele verademing, ik heb ineens mijn avond weer terug!

En precies op tijd, want over een klein tijdje krijgt ze een broertje en dan is het handig als zij een beetje 'normaal' gaat slapen. Hier gaat het nu ongeveer een maand goed. Erg fijn!

Succes met het vervolg van deze goeie eerste nacht!

Groetjes, Marisa

Hoi hoi

Hier net zon slechts slapertje
Jesse gaat savonds wel braaf naar bed en merendeels gaat hij ook wel zelf slapen
Af en toe dan wil hij niet dat je weg gaat en blijven we er meestal even bij
Rond half 10 beginnen hier meestal de problemen, dan word Jesse helemaal overstuur wakker en zit hij rechtop in bed
Hij wil dan ook echt niet meer liggen en blijft heel hard krijsen
Het lijkt of hij niet eens helemaal wakker is, we hebben alles geprobeerd, maar tot nog toe zonder resultaat
Ook jouw aanpak hebben we geprobeerd, maar dat werkt hier niet voor ons
Wij hebben hier nog 3 andere kids die moeten slapen en de volgende dag ook naar school moeten
Zij kunnen door het gekrijs van Jesse niet slapen dus dat is voor ons niet echt een optie
Momenteel gaat Jesse maar mee naar beneden en slaapt binnen een paar seconden op de bank weer verder
Zodra hij goed en wel weer in slaap is leg ik hem weer terug in bed
Meestal komt hij dan rond 1uur weer en begint het weer van voor af aan
Na 2 keer nemen we hem mee in ons bed (heb altijd gezworen dat niet te doen)
Dan slaapt heel de familie weer lekker door en als ik snachts nog een keer naar de wc moet ofzo dan leg ik hem meestal nog terug
Hij is hiervoor naar de osteopaat geweest en even ging het ook beter, maar was helaas van korte duur
Ik heb de osteopaat gebeld hierover en we gaan er volgende week weer naartoe
Volgens haar kan het zijn dat hij een soort van terugval heeft doordat hij natuurlijk een heel stuk is gegroeid
Nou ik hoop dat ze kan helpen, want ik moet zeggen dat dit verre van ideaal is

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan