slaap houding

Hoi hoi,

Loop een beetje aan het einde van de zwangerschap (38+2). Slapen is nu echt een drama. Heb ook bekkeninstabiliteit en heb al verschillende dingen geprobeerd.
Een kussen tussen benen, onder de buik, beide. Maar wat ik ook doe het helpt niet. Krijg zere benen en rug en ga veel draaien, wat ook weer niet goed is. Ja liggen op de bank werkt wel goed, maar dan krijg ik weer last van mijn nek....
Overdag lukt het me aardig om de klachten te beperken, maar liggen.... pfff.
Hopelijk komt de baby gauw....

Heeft iemand misschien nog een tip tot die tijd?

groeten, Kabo
 
Hoi kabo,

vervelend he die nachten. De laatste loodjes wegen het zwaarst he. Ik heb zelf last van misselijkheid als ik op me rug lig. Ken je dat ook? Door de druk van de baby op je maag. Ik wissel snachts van zij op zij en trek me been hoog op. Een andere houding lijkt er ook niet te zijn. Wat appart dat je op de bank wel lekker ligt. Kun je je lattebodem niet verstellen. Misschien helpt het als je in een meer zit houding gaat liggen. Zorg dat wel voor genoeg steun in je nek en dat je je hoofd lekker kan leggen.

Hopelijk kun je vanacht wel een beetje slapen.

groetjes Sanne
 
ik heb precies hetzelfde, algelopen nacht heb ik uren wakker gelegen omdat ik gewoon geen lekkere houding meer kon vinden om te liggen. vervelend he?! ik heb helaas geen goeie tip voor je maar ik hoop dat we allebei snel gaan bevallen haha. ik ben morgen 38 wkn.

succes!
 
hoi hoi,

Ik had in mijn vorige zwangerschap ook bekkeninstabiliteit, erg veel last van gehad, heel piijnlijk en vervelend.
Heb je iets van therapie? Ik volgde MensenDiektherapie, dit heeft mij veel geholpen, maar helaas op het einde ook niet meer.
Vooral met slapen snachts erg vervelend, op een gegeven moment helpt gewoon niets meer, ik heb dan ook geen tips voor je.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel mag bevallen!

Liefs Tamara
 
Het voordeel van de bank is dat ik een steuntje in de rug heb en met een heel dun kussentje onder mijn buik. En ik draai niet op de bank.
Dat draaien is volgens mij ook niet erg goed, wat ook weer voor pijn scheuten zorgt.

Ja ik ben maandag naar een bekkentherapeut geweest (daar heb ik ook nog heel lang gesport tijdens de zwangerschap, omdat ik rugklachten over heb gehouden aan mijn vorige zwangerschap). Gebruik nu overdag een bekkenband en heb wat tips en trucs meegekregen voor het dagelijks gebruik.
 
Terug
Bovenaan