Slaap probleem baby 7 maanden

ons zoontje van bijna 7 maanden heeft een beetje een slaap probleem. Hij gaat 's avonds rond 20.30 uur naar bed. Valt als een blok in slaap tot 5.45 uur 's morgens en is dan wakker. Wat ik ook doe hij valt niet meer in slaap. Hij huilt niet hoor, ligt gewoon te brabbelen enzo. HIj ligt dan tot 7.30 uur in bed, dan ga ik naar hem toe en geef hem een fles. Om 9.00 uur gaat hij weer naar bed tot 10.00 uur. Om 13.00 uur weer naar bed tot 14.00 uur. Om 17.00 uur weer naar bed. Hij is dan echt moe, maar kan niet in slaap vallen, ik help hem dan door zijn speen vast te houden. Ook hier slaapt hij maar weer een half uurtje tot 1 uurtje. Wij zijn ten einde. Hij komt dus maar aan 13 uur slaap per dag. Dit doet hij nu ruim 1 maand. Daarvoor sliep hij overdag wel het zelfde ritme, maar 's nachts toch wel gauw 13-14 uur.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Misschien een sprong waar hij in blijft hangen of zo. Even nog een toevoeging. Hij heeft Down Syndroom. Eet al potjes vanaf 4 maanden. Dus het veranderen van het eetpatroon kan het ook niet zijn.
Hoor het graag van mede lotgenoten.
 
hoi


het kan een periode zijn hoor,wat je evt kunt proberen is overdag iets minder te laten slapen mits ie dat volhoudt natuurlijk,mijn dochertje sliep al heel snel nog maar 2 dutjes op een dag en toen van 7 tot 8 .Zou het eens een dag proberen misschien dat ie dan wat moeier is.hoop dat je wat aan deze tip heb succes groetjes wendy
 
Jammer dat hij 's middags niet een uurtje langer slaapt.
Kun je het slaapje van 17.00 uur niet een uurtje vervroegen of juist 1,5 uur verlaten?
Het blijft lastig die slaapjes. Mijn zoontje van 9,5 maand hoor ik 's nachts of 's ochtends vroeg ook wel eens. Hij ligt dan ook te brabbelen of te kreunen, maar valt gelukkig dan wel weer in slaap. Wordt rond 7.15 uur wakker en dan gaat hij om 10.00 uur weer naar bed tot 12.00 uur. Daarna om 14.30 uur tot 15.30 uur. Daarna pas weer om 20.30.

Groetjes,
Marianne
 
Ik denk dat zijn slaapritme wel eens verkeerd zou kunnen zijn. En dat kun je natuurlijk gaan aanpassen. Dat zal wel ff moeilijk zijn af en toe, maar de aanhouder wint!
Doordat hij veel korte slaapjes overdag maakt, wordt hij waarschijnelijk smorgens eerder wakker.
Zo was het ritme van mijn zoontje toen:  

7.00 uur wakker
9.00 uur tot ongeveer half 10 slapen
12.30 uur tot ongeveer 15,00 uur
tussen 19,00 en 19.30 naar bed.
 
hoi,
mijn dochter nu (bijna) 9 mnd.
slaapt overdags 1x een uur of 2 en dan 3 x tukjes van een half uur.

maar dit is niet erg zolang ze in de nacht maar goed slaapt.
zij begon ook met 7 mnd met rommelen in de nacht...
en toen ben ik van die pap gaan geven van nutricia(heb ook andere merken)
ik gebruikte goedenacht pap.
maar bij ons gaat ze al vanaf haar geboorte om 1900 naar bed.

bij onze eerste(die toen ook zo klein was) merkte ik dat hij te laat naar bed ging,
en hierdoor dus ook eerder wakker was en snachts vervelender was.

nu is het ritme voor de nacht altijd het zelfde.
dus mischien is jullie kindje wel over zijn slaaptijd heen en over dag kan je hem ook op vaste tijden weg gaan leggen.
(onze dochter trapt er niet in hoor)
maar zo rond 10 uur naar bed en dan weer rond 13 uur naar bed.
en mischien nog even een tukje rond 1700.
en dan kan 1900 een mooie tijd zijn om de nacht in te gaan.
oja dat papje krijgt ze wel als ik naar bed ga(tussen 22-23uur)

succes met jullie prins
 
hoi,

ook ik had nogal wat problemen met mijn zoon van 7 maanden. toen ben ik wat gaan spelen met de tijden. en hem dus ook wakker gehouden tussen de slaapjes in.
wat jij bijvoorbeeld zou kunnen doen is hem laat in de ochtend te laten slapen en dan weer laat in de middag en dan rond 19:30/ 20:00 uur weer naar bed. werkte bij mij heel goed! succes
 
Terug
Bovenaan