slaap probleem overdag

A

Anoniem

Guest
dag mama's
even een vraagje,
onze zoon van bijna 4,5 maand slaapt overdag heel slecht..
als ik aan de wandel ben dan slaapt hij lekker maar als ik hem in bed leg dan begint hij te huilen tot dat hij overstuur is en ik hem eruit haal...
s avonds en s nachts slaapt hij wel goed maar overdag moet je hem echt bezig houden...
af en toe weet ik niet wat ik moet doen
hebben jullie tips??
alvast bedankt.

Hoi

Emma is nu 5 mnd en slaapt overdag ook weinig. Ook op de creche, van die hazeslaapjes (1uurtje ofzo). 's Avonds gaat ze om half 8 naar bed en slaapt tot 6:00 . soms wordt ze 'snachts nog wakker, afgelopen nacht niet. . Ze hebben gewoon overdag minder slaap nodig, emma slaapt soms in de box of ik leg haar in bedje als ze in haar oogjes wrijft.
Vind het wel gezellig dat gebrabbel en dat ze in de box aan het spelen is.

Doei Marieke m v Emma 3-6

Hoi. Volgens mij hebben of krijgen alle kindjes dat.. In de wagen worden ze heerlijk in slaap gewiegd natuurlijk, hihi dan zou ik ook wel slapen..
Mijn oudste (bijna 3 nu) was in het begin overdag ook een lastige slaper, totdat ie wat ouder werd en dus ook meer ging doen (kruipen spelen enz. ) Vanaf toen kon ik pas merken dat ie overdag echt slaap nodig had, en had ie 2 vaste slaapjes op een dag.. Toen ie 1,5 was heb ik er daar 1 van gemaakt (van 1 uur tot half 4), en dat doet ie nu nog!!
Gr. Anne-Marie

Hoi!
Onze zoon (5 mnd) heeft precies hetzelfde. Helemaal gek werd (wordt )  ik er soms van. Hij slaapt dan een half uur tot drie kwartier en dan is het weer gebeurd...
Tot vorige week probeerde ik hem dan nog tot de volgende voeding in bed te houden, maar dat was huilen geblazen en ik kon dan 20 keer heen en weer lopen om hem te troosten. Dat heb ik opgegeven. Ik haal hem er nu gewoon uit (laat hem 10 minuutjes huilen als ie wakker is geworden om te kijken of ie misschien weer in slaap valt, dat doet ie soms) en leg hem dan in de box.
Het cb zei dat hij goed groeit en dus ook genoeg slaap krijgt. Dus moest ik me maar niet veel zorgen maken om dat slapen.
's Nachts doet ie het super. Hij gaat om 19.00 naar bed, krijgt om 23.00 nog een fles en slaapt dan weer door tot 7.00.

Ik merk wel dat z'n behoefte aan slaap veranderd. Gistermiddag is ie er om 15.15 uitgekomen en is hij tot 19.00 op geweest. Vorr het eerst had ie geen slaapje nodig daar tussen.

Maar lastig vind ik het allemaal wel hoor! Het is allemaal aardig frustrerend soms.
Ik heb wel geleerd er zo makkelijk mogelijk mee om te gaan.
Als ie wakker is en niet meer in slaap valt zal hij voor dat moment wel weer genoeg slaap hebben gehad.

Succes!
Mich

ik ben hem nu elke dag naar bed aan het doen en laat ik hem even liggen....
ik had op internet gelezen dat een mama haar kindje te lang bezig hielt dus al hij nu wat begint te mopperen of/en in zijn ogen begint te wrijven doe ik hem naar boven en naar een paar min is hij dan vertrokken en slaapt dan bijna een uurtje...
kijken of het zo door gaat...

Terug
Bovenaan