Slaap probleem

Hi!

Onze zoon van 5 jaar heeft onlangs met zijn zus bij ons op de kamer geslapen (op hun eigen matras).
Sindsdien is het een groot drama, hij komt meerdere keren s'nachts zijn bed uit en staat bij ons op de kamer met onzin vragen, en puntje bij paaltje wilt die bij ons slapen.

Wij weten het, les geleerd.. alleen hoe lossen wij dit nu op?
Hij vraagt elke avond of de deur op een grotere kier mag, of er een lampje aan mag blijven op de overloop. Dit hebben we tevergeefs geprobeerd.

Een beloningskalender ging redelijk goed, tot die vol is.. maar of dit nu zoveel positief effect heeft?

Hi G, goed dat je het vraagt! Ik vind het ook een lastige situatie. Mijn zoontje van 3 doet het sinds wij verhuisd zijn ook, maar dan vooral in de ochtend(05:00). Wij hebben zo'n slaapwekker (schaapje) en hij moet als hij wakker wordt, wanneer het schaapje nog niet groen is, op zijn kamer blijven om te spelen. Dat doet hij niet altijd, soms komt hij toch onze kamer binnen, wij sturen hem altijd terug naar zijn kamertje en gaan als hij écht niet luistert zelf in zijn bed liggen, als hij aan het spelen is in zijn kamer. Hoe je het 's nachts op moet lossen weet ik zelf niet, hier zal vast een andere ouder met ervaring in dit probleem jou mee kunnen helpen. Wij hebben bij mijn zoontje ook een lampje aan de hele nacht, hij is bang in het donker ' snachts, sinds het lampje hoeft hij bij ons niet meer snachts te huilen. Ik denk dat zo'n beloningskalender een goede oplossing is, als die vol zit, mogelijk weer een nieuwe maken? Ik weet met zindelijkheidstraining, dat je eerst om de 4 plasjes een cadeautje geeft en dan 8 enzo voorts, dat je steeds het verdubbeld tot de beloning wordt gegeven. Kan je hier mogelijk iets mee? Groet

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan