slaap probleempje

A

Anoniem

Guest
hoi

ja meiden we hebben hier een slaap  probleem
Bram gaat rustig sávond naar zijn bedje en valt meestal ook meteen in slaap maar tegen 23.30 ongeveer wordt meneer wakker en huilt dan steeds en is dan ook heel erg moeilijk weer in slaap te krijgen
als je bij hem komt is er niets aan de hand en gaat steeds rechtop zitten in zijn bedje en egint dan te spelen maar zodra we ons omdraaien dan is het al mis
zoals je ziet aan de tijd nu is het dus nu ook raak
heb net een late dienst gehad en dus pas om 23.30 thuis en toen was het al mis
het is erg vervelend vooral als je een late dienst hebt gehad en tot 23uur hebt gewerkt en de volgende dag een vroege dienst hebt en weer om 7 uur moet beginnen
ik ben er nu uit gegaan zodat mijn ma nog even kan slapen want ik ben morgen vrij
wie van jullie heeft misschien tips of een oplossing???
alles is welkom

liefs ilona mama van bram 21-07-2007

Er zijn eigenlijk 3 dingen die wij proberen als Marissa op onmogelijke tijden wakker wordt.
1. Bij mij op mijn borst terug in slaap vallen en haar dan slapend terug leggen
2. Een warm flesje melk geven en haar dan weer   terug leggen
3. Dit hebben we van het weekend pas voor het eerst gedaan maar we hebben Marissa tussen ons in laten slapen en toen sliep ze heerlijk door. Maar Marissa is wel een kindje die je dan de volgende nacht weer in haar eigen bed kan leggen zonder dat ze dan verwacht weer bij ons te mogen.

succes met je kleine nachtbraker

groetjes Linda

Als Bram wakker wordt, huilt ie dan??
Want Rik wordt ook weleens wakker, maar is dan niet aan het huilen. Ik laat hem dan ook gewoon liggen en laat vooral mezelf niet zien!!! Als ik dat doe is het ook kapot....

Maar goed dat werkt bij elke kindje anders. Als ie niet echt huilt maar gewoon wakker is zou ik gewoon geen aandacht geven en dan kijken of ie vanzelf in slaap valt!

Succes meid...

XSaskia
mv Rik 04-07-07

hoi ietje

vervelend he :S
ik ken het Mart heeft het ook net gehad ppff.
voor Mart was het alleen maar aandacht trekken, en wij maakte hem soms een kleine pap fles, of gave hem een tuitbker met wat water.
maar als ik op zijn kamer kwam en hij stond, legte ik hem eerst weer terug , en dat dan heeeeel vaak, soms ging ik ook naast zijn bed zitten, en als dat niet hielp liep ik weg en ging achter de slaapkamer deur staan. soms kiekeboe doen, of een liedje zingen, zodat ie wist dat er wel iemand was.
het vervelende is Mart wil niet bij ons in bed slapen, hij gaat dan helemaal spelen, dus geen suc6. vandaar dat we veel dingetjes hebben geprobeert, mijn vriend liep soms een rondje met hem door de kamer en las een boekje voor, of ging liedjes zingen.
en dan een klein flesje.
gelukkig heeft Mart er nu geen last meer van, en slaapt weer lekker van half 8 tot 8 uur.

hoop dat je er iets aan hebt,

groetjes simone
mv Mart (bijna 15 mnd)

hoi hoi

als djess paniekerig wakker word gaat mijn vriend een warm flesje melk benenden maken en ik ga naar haar toe om der te troosten, zodra ze rustig is krijg ze de flesje melk in haar eigen bedje en slaapt ze altijd zo weer.

maar als ze gewoon wakker wordt laat ik haar altijd gaan ze krijgt standaard een flesje water mee naar bed, dus vaak brabbelt ze dan wat en hoor ik haar der flesje pakken en gaat ze ook weer slapen.

hoop dat je mannetje snel weer doorslaapt, groetjes jessica

Hoi hoi,

Errug vervelend zeg!!! Kan me goed voorstellen als je thuis komt van je werk en dan gelijk een huilend kind heb!!

Misschien heb je hier iets aan. Een aantal maanden geleden werd Jennifer s'nachts ook wakker. Ik er gelijk naar toe, speen in en neerleggen... Dit gebeurde dan een paar keer in de nacht. Tot een vriendin van me zei dat ik haar haar gang moest laten gaan. Kinderen worden in de nacht een aantal keren wakker, soms gaan ze wat liggen spelen en soms vallen ze gelijk weer in slaap. Ik vond het niets want ik werd er ook telkens wakker van... Maar na een aantal dagen negeren, ging het weer goed! Ze ging idd wat spelen en daarna viel ze weer in slaap. Ik word er nu ook niet meer wakker van, behalve als ze huilt omdat de speen weer eens buiten het bed ligt!

Er ligt in Jennifer d'r bed altijd wel 2 knuffels, soms wel eens meer. Maar meestal als ze naar bed gaat haal ik ze weg om als ik naar bed ga er weer een paar in te leggen..

Dit werkt voor ons prima!
Succes

Groetjes Ilone
(Jennifer 11-7-2007)

Hoi Ilona,

ik weet er ook alles van. Mijn zoontje word regelmatig wakker 's nachts, maar dat is vooral omdat hij soms in de meest onmogelijke posities gaat liggen en er dan niet meer uit komt. Ik ga dan meestal kijken, leg hem goed, doe z'n speen in z'n mond en loop weer weg....in het begin was het gillen, maar nu is het geen probleem meer!

Soms is hij ineens heel erg overstuur, dan staat hij al met z'n armpjes omhoog in z'n bedje (hij is heel slim!!) want hij weet dat ik hem pak, dus even knuffelen en even zachtjes met hem praten, waar ik hem duidelijk maar dat ik hem over 5 minuten weer terug leg...in het begin natuurlijk gillen, maar toen ben ik gewoon weg gelopen en heb hem 10 minuten laten gaan, en toen steeds neergelegd en weer 10 minuten! Dit hebben we totaal ongeveer 5 keer gedaan en nu doet hij dus niet meer moeilijk!

Ons zoontje krijgt absoluut geen drinken 's nachts, ten eerste omdat hij er dan er aan kan wennen dat als er wat is, hij wat te drinken kan krijgen, en ten tweede....dan barst hij helemaal uit  z'n luier, want hij drinkt al zoveel!

We hebben hem dus totaal 5 keer laten gillen en ook echt verteld dat we er klaar mee waren....en  nu als hij al wilt beginnen zeggen we het hem al, dat het niet gaat lukken en dat we klaar met hem zijn....en BOEM hij ligt te slapen....het kost je even een paar nachten (en ik voel met je mee....want ik werk ook wisseldiensten) maar dan heb je ook wat!

Maar goed ieder voor zich natuurlijk....maar misschien heb je er iets aan!

Groetjes
Angel

hier hetzelfde probleem....
Sarah wordt nu ook meer wakker 's nachts dan voorheen en ze werd altijd al minstens 2 keer wakker: 's avonds laat (rond 23:00) en 1 keer 's nachts (rond 4:00). Nu dus vaker...

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar tot nu toe weinig resultaat. Ik lees julle stukjes met veel interesse!
Tot nu toe geef ik 's nachts steeds nog even borstvoeding als Sarah huilend wakker wordt. Daarmee is ze snel weer in slaap, maar het is dus duidelijk geen oplossing...

oke ze huilt nu ook weer (23:21) en ben om 22:00 ook al geweest....

Tamar & Sarah (16-07-2007)

Terug
Bovenaan