Slaap problemen in de avond

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn zoontje is nu 7 maanden en eigenlijk gaat hij altijd heel lief slapen. Maar in eens is er in de avond een probleem, hij wilt niet meer alleen in slaap vallen. Als ik wegloop dan zet hij het op een brullen en hij houdt niet op tot ik of papa er weer is. Overdag niets aan de hand en leg ik hem zo weg. </p><p>Heeft hij in de avond last van verlatingsangst?</p><p>Iemand die dit herkent? En misschien tips hoe ik hiermee om moet gaan?</p><p> </p><p>Liefs,</p><p>Michelle</p>

Ik zelf ben er altijd gewoon in meegegaan. Het kwam dan misshien eens in de 3 maanden voor dat ik even een paar dagen bij moest blijven zitten en dan was het probleem weer als sneeuw voor de zon verdwenen.
Scheelde mij en hem een hoop frustratie en tranen.

Mijn zoontje had dat ook de 1e keer rond die leeftijd. Ik ging dan terug, gaf m zn speentje weer, kus, aai over de bol en liep weer weg. Natuurlijk weer huilen. Dan wachtte ik 1 minuutje, weer terug, hetzelfde riedeltje en weer weg. Dan weer eventjes wachten, hetzefde riedeltje opnieuw en wachtte dan ietsje langer. Meestal na de 3e keer stopte hij na 3 minuutjes ongeveer met huilen. Hij heeft dit met fases. Vaak 2/3 avonden en dan is t weer over voor n tijdje. Toevallig n paar avonden geleden weer. 
Is idd verlatingsangst. Ik zou m iig niet uit bed halen om te troosten, want dan bevestig je zijn angst. Lekker in bed troosten en het zo kort mogelijk houden.
Wel zielig he?! Tenminste, vind ik altijd. Ze snappen er ook gewoon nog niks van!

Wij hadden dit een paar dagen geleden ook. Wij haalden hem wel uit bed, ook bij ons was het binnen een paar dagen over en nu gaat het weer goed. 
Ik zou er inderdaad ook in mee gaan, heeft ons ook veel frustratie gescheeld.

Terug
Bovenaan