Slaap ritme 1 jaar

<p>Hey, </p><p>Mijn baby is bijna 1 jaar! En ik vroeg me af hoe jullie slaap ritme er uit ziet van jullie kindje dat ook net 1 is?</p><p>Mijn kindje gaat ongeveer rond 9.00 30min slapen en rond 12.00/13.00 1.5 uur. (Wat ook vaak 30 min of 45 min is) </p><p>X </p>
 
Mijn dochter wordt volgende week 1  jaar! 
Ze slaapt van 20.00-6.30 ongeveer (soms tot 7.00, soms ook maar tot 5.30...) Soms slaapt ze door, soms moet ik er 3x per nacht naartoe voor een speentje of soms nog een klein flesje van 90cc.
Overdag slaapt ze van 9.45-11.00 en van 14.00-15.30 (soms een kwartiertje eerder of later) 
1x slapen red ze écht nog niet, om 10.00 is ze écht moe! Dus het gaat nog prima zo. Mijn oudste dochter ging met 14.5 maanden over naar 1 slaapje,  ik denk dat het nu ook ongeveer zo zal gaan.
 
 
Vanwaar je vraag? Denk je dat het anders moet? Jouw kindje doet 2x een heel kort slaapje zo te zien, maar ik weet niet of je dat als vervelend ervaart? Misschien in de ochtend wat later naar bed en in de middag ook, zodat ze het goed red tot de avond? Of red ze het nu ook gewoon goed tot het bedtijd is s avonds? Dan is het toch goed? ;)
 
Vanwaar je vraag? Denk je dat het anders moet? Jouw kindje doet 2x een heel kort slaapje zo te zien, maar ik weet niet of je dat als vervelend ervaart? Misschien in de ochtend wat later naar bed en in de middag ook, zodat ze het goed red tot de avond? Of red ze het nu ook gewoon goed tot het bedtijd is s avonds? Dan is het toch goed? ;)
 
Onze dochter is 14,5 maand en slaapt van ongeveer 19.30 uur tot 7.30 uur. Afhankelijk Hoelaat ze wakker wordt maar dan rond 9.30 weer naar bed. Meestal 1,5 uur slaapt ze. ‘S middags nog rond 14.30 naar bed voor een uurtje tot Max 1,5 uur. 
probeer de signalen van je kindje te volgen. Ik probeerde ook een tijdje van alles maar nu in haar echt weer volg gaat het goed. 
 
Mijn zoontje wordt volgende week 1 jaar. Hij slaapt rond 10u nog een uurtje en dan rond 2 uur 's middags anderhalfuur ongeveer. Was eigenlijk best tevreden dat we (sinds hij een maand of 6/7 is) in een ritme zaten, maar net toen ik deze week bedacht dat het eigenlijk best goed ging al een tijd wordt hij ineens elke dag om 4 uur 's ochtends wakker ?. Dus eerlijk gezegd hier een beetje aan het strugglen nu en vraag me af of dit een teken is dat ie naar 1 slaapje moet.
 
Onze kleine jongen van 1 slaapt op dit moment van 19.00 tot 6.30. Rond 9.45 gaat hij naar bed en maak ik hem na een uur wakker (hoe laat dat is, is afhankelijk van hoe laat ik hem niet meer hoor en dus slaapt), maar ergens tussen 10.45 en 11.00.
Dan blijft hij 3 uur en een kwartier wakker en gaat dus ergens tussen 14.00 en 14.15 slapen en slaapt dan zelf 45min. 
 
[quote quote=10342728]Mijn zoontje wordt volgende week 1 jaar. Hij slaapt rond 10u nog een uurtje en dan rond 2 uur ’s middags anderhalfuur ongeveer. Was eigenlijk best tevreden dat we (sinds hij een maand of 6/7 is) in een ritme zaten, maar net toen ik deze week bedacht dat het eigenlijk best goed ging al een tijd wordt hij ineens elke dag om 4 uur ’s ochtends wakker . Dus eerlijk gezegd hier een beetje aan het strugglen nu en vraag me af of dit een teken is dat ie naar 1 slaapje moet.[/quote]
 
 
Ik denk dat dit gewoon een fase hoor. Was hier ook rond die periode en dan juist rond 5 uur. Toen zat ze ook in een sprong geloof ik.  
 
Mijn dochter is nu 13 maanden en slaapt ongeveer van 19.00 tot 7.00 
Daarna van 9.30/10.00 tot 11.00/11.30 .. Meestal 1.5 uur. 
En nog om 14.00/14.30uur.. en dan slaapt ze 45 min tot 2 uurtjes. Gistermiddag toevallig eens 2.5 uur. Was ook nieuw voor mij haha..
 
Terug
Bovenaan