Slaap ritme baby van 9.5 weken

Hey allemaal,<br />Onze lieve vrolijke en eigenwijze dame van 9.5 weken slaapt liever niet overdag. Ze slaapt nu als volgt:<br />Nachtvoeding om 04.00 <br />05.00 - 07.30<br />10.00 – 11.00<br />13.00-14.30<br />Van 21.30 – 04.00<br />Het lijkt me zo weinig ?Hoe slapen jullie kleintjes?<br />

Mijn dochtertje sliep korte slaapjes van 45 minuten. Tot een uur of drie overdag en daarna lukte het vaak niet meer. Dacht ik.... de nachten gingen en gaan goed. Op een gegeven moment ben ik haar langer gaan laten liggen. Zowel bij het in slaap komen als bij het wakker worden (tenminste ik dacht dat ze wakker werd). Vaak lag ze dan een beetje te jengelen... Om naar de volgende cyclus over te gaan. Ik pakte haar dan vaak uit bed, omdat ik dacht dat slapen niet lukte. Maar ze moeten op die leeftijd nog echt leren slapen en die kans krijgen ze niet als mama het gezellig vindt als ze wakker zijn ?. Ik weet niet of dit voor jou kan werken, maar hier werkte het.

Bedankt voor je reactie! Dat is hier dus ook het geval. Maar wakker blijven van 3 tot 8 lijkt me zo lang...

Langer laten liggen doe ik al. Ik haal haar eruit als ze echt goed huilt (en lang en overstuur raakt) Soms probeer ik nog een speentje en soms lukt dat.

Dat is inderdaad erg weinig. Baby's van die leeftijd kunnen eigenlijk nog maar zo'n anderhalf uur wakker zijn aan een stuk en 4-5 slaapjes overdag is normaal. Weet je zeker dat ze niet moe is? Misschien heeft ze gewoon wat hulp nodig bij het in slaap komen. Bijvoorbeeld door de wagen/draagzak te gebruiken. Ik zou sowieso wat eerder opstaan, dat is belangrijk voor een goed ritme.
Mijn dochtertje van 8 weken ligt van 20:00 tot 7:00 op bed en komt dan 's nachts 1 of 2 keer voor een voeding. Overdag doet ze meestal 4 a 5 korte slaapjes, maar ik moet haar daar wel echt nog bij helpen.

Hoe lang duren de slaapjes van jouw kindje? Misschien verwacht ik teveel lange slaapjes?

Vroeg opstaan doen we ook wel. Als we om 7.00 opstaan dan slaapt ze rond 08.00 weer tot ongeveer 10.30.
Maar ook dan slaapt ze maar 1 keer echt goed. En met geluk slaapt ze twee keer een poosje. We hebben alles geprobeerd ? ook de kinderwagen en de draagzak. De kinderwagen vindt ze bere-interessant en kijkt ze alleen maar rond. De draagzak zijn we aan te oefenen en tot nu toe wordt ze alleen maar woest ?
Ook blijf ik bij haar rommelen boven zodat ze hoort dat ik in de buurt ben. White noise aangezet, vast ritme met naar bed brengen. Eigenlijk slaapt e het liefste liggend op mijn buik... Maar daar wil ik gewoon niet aan toegeven... Af en toe prima, maar mama moet af en toe ook haar handen vrij. Plus ze moet gewoon leren alleen te slapen vinden wij ,☺️

Hier duren de slaapjes momenteel ook niet echt lang overdag, 40 minuten tot anderhalf uur. Zelfstandig op bed slapen is hier ook nog een dingetje, maar daar zijn we nu wel mee aan het oefenen want ik ben het met je eens hoor dat ze dat moeten leren, tenminste dat zou ik zelf wel heel fijn vinden ?
Alleen is het op deze leeftijd nog wel echt vooral belangrijk dat ze slapen en hoe en waar is nog minder belangrijk. Als het hier in de wagen ofzo niet lukt en ze is wel echt moe, laat ik haar toch op schoot bijvoorbeeld. Je kunt misschien ook eerst proberen om dat ritme een beetje goed te krijgen en van daaruit volgende stappen te zetten, succes!

Het is inderdaad wel erg lang wakker voor een baby, misschien proberen je kindje in de draagzak te laten slapen? 

@adg:Misschien heb je gelijk. Eerst goed slapen en dan maar zien waar ? gelukkig is ze nooit mopperig en speelt en “kletst” ze er vrolijk op los.

@sofiex:Draagzak heeft tot nu toe nog een negatief effect ? sterker nog.. ze wordt er woest van. Dus dat zijn we aan het oefenen ☺️

Ik ga haar denk ik gewoon eens een paar dagen structureel om de 1.5 uur in bed leggen. Ook al geeft ze niet aan dat ze moe is. Eens kijken wat dat gaat brengen ?

Terug
Bovenaan