Slaap ritme baby

Ik vroeg me af wanneer jullie met een slaapschema begonnen zijn voor jullie baby?
En wat is jullie slaapritme precies? Hoe je dit?
En slaapt hij/zij in de box, co sleeper of ledikantje?

Mijn zoontje is bijvoorbeeld 11 weken oud.
Afgelopen dagen is het even niet gelukt , maar hiervoor konden we hem rond 20:00 op bed leggen.
Wel moeten hem altijd slapend wegleggen, anders is het echt heel hard huilen

Overdag wegleggen lukt vaak niet. Zodra je hem in neerlegt word hij meteen wakker.

Ik vraag me daarom af hoe jullie dit doen! :)

Ik was vanaf dag 1 begonnen ?. Of vanaf dag 3 dan, want zat eerst in het ziekenhuis.
Nu is hij 9 weken en hij weet, lijkt het tenminste, precies wanneer avond is, hij wordt altijd rond half 9 moe, en tussen 9 en 10 slaapt hij. En dat dan 4/5 uur en dan weer ochtend. Dit deed hij al vanaf 2 weken.
Ik heb hem niet continue vastgehouden de eerste weken of gesust. Daardoor kon hij al heel snel zelfstandig slapen, los van dat hij gewoon een goeie slaper is, denk ik dat ik hem niet een gewoonte heb aangeleerd om continue op de hand in slaap te vallen.

Middagdutjes idem, eat-play-sleep methode. Hij eet, we spelen en dan zet ik ‘m neer als ik de eerste signalen van vermoeidheid spot. Ik neem dan zijn iphone met z’n muziekje, en zet ‘m neer. Ik gebruik zen music for babies en daarna womb noises. En ik laat ‘m zelf slapen, dus al hoor ik hem soms nog friemelen, ik spring niet meteen in. Hij is echt een voorbeeld slaper. Huilt letterlijk nooit als hij moet slapen. Ik denk dat het deels ook komt omdat ik er meteen mee ben begonnen en niet na een paar weken

Mijn dochter is 2 maanden en slaapt in de box, in de wieg, kinderwagen, onderweg, op je schoot. En gewoon als ze moe is valt ze in slaap. Hier geen schema's, ritme of regelmaat. Ook geen gedoe trouwens ;)
avond ligt ze meestal in de box, of lekker knuffelen op schoot. En zodra wij naar bed gaan verkassen we haar naar haar wiegje

Terug
Bovenaan