Slaap ritme ineens door de war

Hallo allemaal,<br />Mijn dochter van 11 weken sliep al heel snel door ‘s nachts, zelfs met BV. Nu ben ik sinds 3 weken overgestapt naar KV omdat BV snel terug liep.De kleine dame krijgt een fles (150cc) om de volgende tijden:<br />7/8 uur<br />11/12 uur<br />3/4 uur<br />7/8 uur<br />11/12 uur<br />Sinds een dag of 4 komt ze om 4 uur ‘s nachts alweer, terwijl ik haar laatste voeding al heb opgehoogd naar 180cc en drinkt ze ook meestal bijna helemaal op. Een speen aanbieden i.p.v. een fles pikt ze niet. Als ik haar laat liggen na die voeding, slaapt ze gerust weer door tot een uur of 11 in de ochtend. Lijkt erop dat ze die voeding ineens een beetje heeft omgegooid.Wel moet ik veel moeite doen om haar wakker te krijgen voor de laatste voeding.<br />Heeft iemand enig idee hoe hier mee om te gaan?<br />

Ja, gewoon een fles geven. Geen leuk advies. Maar helaas zijn ritmes bij jonge babies zo veranderlijk als het weer. Het kan echt zijn dat ze de nachtfles weer even nodig heeft. Dat komt vaak voor. Gewoon meebewegen geeft de minste frustratie. 
Je kan de laatste voeding laten schieten en die later in de nacht geven. Aangezien het niet meer het gewenste effect heeft van doorslapen. 
Maar ik snap je gevoel wel. Je doet het goed zo hoor!

Misschien niet meer de voeding van 22-23 aanbieden en dan kijken hoe laat de nachtvoeding volgt. Vaak zitten ze dan in een diepe slaap en werkt het averrechts om wakker te maken. Bij ons werkte het bij beiden kids en meldde ze zich steeds later in de nacht tot ze klokje rond sliepen. 

Je schrijft dat je haar moeilijk wakker krijgt voor de laatste voeding. Misschien als je haar niet wakker maakt om 23.00u/00.00u en haar zelf laat komen? Wellicht komt ze dan om 02.00u en slaapt ze daarna door tot de ochtend. Kun je zelf op tijd naar bed en hoef je niet op de late voeding te wachten.

Kindjes van deze leeftijd veranderen nog zo vaak hun ritme. Net als je denkt dat je een ritme hebt, verandert het weer.. Heel normaal, helaas. Onze dochter sliep door met 4 maanden. Maar een maand later kwam ze ineens weer 2x per nacht voor een voeding. En ineens was het ook weer over...
Ik zou idd ook proberen de laatste fles weg te laten en dan kijken wat er gebeurt.
Succes! 

Terug
Bovenaan