Slaap ritueel

Hay! Mijn dochtertje van bijna 9 weken slaapt opzich wel oké, maar echt een ritme zit er niet in. (is ook pas 9 weken) snachts wilt ze ook echt niet in der wiegje slapen en slaapt ze dus op mij.. ze is 6 weken te vroeg geboren en wilt sinds ze thuis is uit het ziekenhuis alleen maar op mij of m’n vriend slapen snachts. We willen wat meer regelmaat er in brengen doormiddel van een ritueel en zo doende ook oefenen overdag met het slapen in een wiegje. Ik had zoiets bedacht: <br />Slaap ritueel<br /><br />Overdag dutjes <br />- verschonen<br />- flesje drinken<br />- slaapzak aan<br />- knuffelen / spelen <br />- naar bed brengen <br /><br /><br />Avonds naar bed <br />- verschonen (eventueel in bad) <br />- slaapzak aan <br />- flesje drinken <br />- nog even knuffelen / spelen <br />- boekje lezen of liedjes zingen<br />- wakker maar moe in bed leggen<br /><br />hoe doen jullie dat en wat doen jullie als het slapen in bed even niet lukt? Ik weet ze is nog erg jong maar ik vind het toch wel fijn om wat handvatten te hebben zodat wij strakjes ook weer fatsoenlijk slapen haha. <br /><br />Groetjes!<br /><br /><br />

Wij deden ook zoiets, maar de tip die wij van de slaapcoach kregen is: hetzelfde ritueel overdag en s avonds. Alleen overdag korter (dus geen badje en bijvoorbeeld schoon rompertje als onderdeel van het avondritueel).
samen gordijnen dicht doen is ook wel een goeie voor het ritueel. 

Ziet er naar mijn idee prima uit. Die in de avond zou je nog kunnen uitbreiden door samen de gordijnen dicht te maken. 

Momenteel ziet ons slaap ritueel er overdag en savonds het zelfde nog uit, tenzij hij in bad gaat. (5,5 maand) maar zodra hij tandjes krijgt enzo kan je dat ook weer uitbreiden. 

- Gordijnen dichtmaken
- kleertjes uit
- verschonen
- slaapzak aan
- knuffel aanzetten. (Wij hebben een knuffel in bed liggen die hartslag geluid heeft en een lampje.) 
- aai over zijn bol. 

Hi,

Heel herkenbaar. Wij hebben zazu wally die maakt oceaan geluiden en projecteert waterdruppels op de muren en plafond. Deze doen we alleen aan als zij op bed ligt zodat zij weet dat het nacht is.

Onze dochter wou ook vaak bij ons slapen, ik wachte vaak dat ze in diepe slaap was en legde haar terug, of ik viel ook in slaap. Sinds wij de cosleeper los van het bed hebben heeft ze dit al 2 weken niet meer.

Volg gewoon lekker je kindje ook omdat ze te vroeg is geboren maakt het soms extra lastig maar het word beter. Onze dochter is 16 weken en was 7 weken te vroeg.

Terug
Bovenaan