Hay! Mijn dochtertje van bijna 9 weken slaapt opzich wel oké, maar echt een ritme zit er niet in. (is ook pas 9 weken) snachts wilt ze ook echt niet in der wiegje slapen en slaapt ze dus op mij.. ze is 6 weken te vroeg geboren en wilt sinds ze thuis is uit het ziekenhuis alleen maar op mij of m’n vriend slapen snachts. We willen wat meer regelmaat er in brengen doormiddel van een ritueel en zo doende ook oefenen overdag met het slapen in een wiegje. Ik had zoiets bedacht: <br />Slaap ritueel<br /><br />Overdag dutjes <br />- verschonen<br />- flesje drinken<br />- slaapzak aan<br />- knuffelen / spelen <br />- naar bed brengen <br /><br /><br />Avonds naar bed <br />- verschonen (eventueel in bad) <br />- slaapzak aan <br />- flesje drinken <br />- nog even knuffelen / spelen <br />- boekje lezen of liedjes zingen<br />- wakker maar moe in bed leggen<br /><br />hoe doen jullie dat en wat doen jullie als het slapen in bed even niet lukt? Ik weet ze is nog erg jong maar ik vind het toch wel fijn om wat handvatten te hebben zodat wij strakjes ook weer fatsoenlijk slapen haha. <br /><br />Groetjes!<br /><br /><br />