Slaap schema baby 4 maanden.

Hoi hoi mede mama's!

Wat is jullie slaap schema voor een baby van 4 maanden? En hebben jullie een schema of gewoon random?

En dan bedoel ik vooral overdag, onze lieverd slaapt snachts van half 8 tot half 8 door.
Maar overdag weet ik niet zo goed, hoeveel slaapjes etc nou goed is. De ene dag gaan de overdag slaapjes super goed & de andere dag wil ie helemaal niet.

Dus ik vroeg me af hoe andere dat doen?:)

Groetjes

Hi hi, mijn dochter is ondertussen 15 maanden maar ik heb altijd haar ritme aangehouden. Voor mij wellicht makkelijk gezien ik geen werk heb, maar ik deed haar alleen naar bed als ze moe werd (in haar oogjes wrijven, gapen, huilerig worden). En dan laten slapen zolang ze nodig heeft. Doe ik nu nog steeds en dat gaat eigenlijk best goed.
Je hebt wel van die schema's met 'wakkertijden', als je wel een vast ritme wilt aanhouden kan je daar naar kijken. Volgens mij is dat nog iets van 2 uur voor 4 maanden. 2 uur wakker tussen dutjes door en dan een uurtje slapen ofzo. Persoonlijk dus niet echt van de schema's, maar is maar net wat je voorkeur heeft en wat voor jullie werkt.

Super bedankt voor je reactie :)

Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik heb persoonlijk tot nu toe ook nog nooit schema's aangehouden, kwa slapen of voeden.
Maar nu werk ik 3 dagen, en de rest ben ik thuis, en merk dat ie daar steeds meer moeite mee krijgt met slapen enzo. Omdat sommige dagen hij veel eerder uit z'n bed moet dan andere.
Dus dacht even kijken hoe andere mama's dat doen ?

En die wakker tijden schema's kan ik dus niet vinden, niet verder dan 3 maanden.. denk dat ik niet goed zoek haha!

https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-juni-2020/wakkertijd-baby-4-maanden-dJzn30

Scroll hier even doorheen, daar hebben ze het over 'wakkertijden' en ook een plaatje erbij met schema .
Ik snap dat als je werkt het wat lastiger wordt met haar ritme aanhouden, maar komt zo ongeveer op hetzelfde uit.
En kan per dag verschillen. Afhankelijk van impulsen die je kleintje binnenkrijgt, drukke dag of niet, slaap regressie bij 4 maanden kan ook nog eens voorkomen.
Maar voor nu, als je zelf net als ik niet van de schema's bent...probeer het ritme van je kleintje te leren. Zodat je dit ook kan doorgeven aan eventuele oppas. Meestal is er wel een patroon qua tijdstip of aantal uren wakker zijn.
Succes!

Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden en volg eigenlijk helemaal geen schema. 'S avonds heeft hij wel ongeveer een vaste bedtijd, hier is hij vanzelf een beetje ingerold. En overdag geeft hij het prima zelf aan wanneer hij moe is en dan leg ik hem in bed. Daar doet hij het heel goed op. Verder is het een blije en ondernemende baby dus zo lang dat zo is, laat ik het gewoon zo. 

[quote quote=10542860]Ik heb een zoontje van bijna 5 maanden en volg eigenlijk helemaal geen schema. 'S avonds heeft hij wel ongeveer een vaste bedtijd, hier is hij vanzelf een beetje ingerold. En overdag geeft hij het prima zelf aan wanneer hij moe is en dan leg ik hem in bed. Daar doet hij het heel goed op. Verder is het een blije en ondernemende baby dus zo lang dat zo is, laat ik het gewoon zo. [/quote]Bedankt voor je reactie :) En hoeveel slaapjes doet jou zoontje dan gemiddeld op n dag?

ik heb eigenlijk nooit een schema aangehouden, altijd mijn dochter gevolgd en met enig slaapsignaal op bed gelegd. Nu was/is mijn dochter een enorme slaapkop dus dat ging altijd goed. Het kwam toen neer op 3 slaapjes overdag en klokje rond in de nacht. 
Rond die tijd begon ik weer met werken, dus toen maakt ik haar wel tussen 7.00u en 7.30u wakker 's morgens. Na een aantal weken werd dat haar natuurlijke ritme.
Volgens mij kun je rond deze leeftijd een gemiddelde wakkertijd van 1,5 uur aanhouden, misschien een aardige houvast als de slaapsignalen onduidelijk zijn?

Terug
Bovenaan