Slaap snachts

Mijn dochter is nu 4.5 maanden. Overdag heeft ze alleen maar slaapjes van 45 minuten. (Dus gemiddeld overdag 3 uur slaap) Heel af en toe slaapt ze 1.5 uur overdag. Snachts is ze vaak wakker. Ze krijgt vijf voedingen overdag waarvan de eerste om 7.00 en de laatste om 19.00. Elke drie uur dus. Ik zie dat een baby snachts 8-10 uur kan doorslapen. Maar dan moet ik haar dus later op bed leggen als ik wil dat ze pas om 7 uur wakker is? Maar anders komt ze niet op 15 uur slaap in 24 uur.

Ik zie je vraag nergens anders staan. Maar is dit sinds kort, of altijd al? In het eerste geval heb je kans dat je in een slaapregressie zit, google maar eens op 4 month old sleepregression (Engelse pagina's hebben uitgebreidere info hierover).
In het tweede geval, mijn zoontje was een alerte baby, deed ook altijd korte slaapjes, sliep echt nooit langer dan 45 minuten per keer overdag. Dus het is niet vreemd, wel lastig voor jou, want het is voor jou te kort om bij te tanken / huishouden te doen o.i.d.
Als ze in de nacht wakker is, wat is er dan nodig? Het is heel normaal dat kindjes van die leeftijd nog niet doorslapen en zeker rond deze leeftijd (slaapregressie!) Is het nog vaker. Dat blijft ook iedere keer tijdens die slaapregressies, er komen er nog wel een aantal. 
Mijn tip: pak de rust die je pakken kan, leg de lat niet te hoog voor jezelf om energie te besparen en go with the flow 

Ik weet trouwens niet of later naar bed brengen verstandig is, van oververmoeidheid gaan kinderen nog slechter slapen. Ik zou eerder de ochtendvoeding vervroegen en dan lekker terugleggen en overdag groente hapjes gaan geven 

Ook ik heb meerdere topics van je gezien alleen steeds met ander onderwerp. Je vraag is echter hetzelfde.

Waar staat het dat een kind van 4.5 maand 15 uur per dag moet slapen? Wat gebeurd er als ze iets meer of minder slaapt? Of een voeding 30 min eerder of later krijgt? Je “schema” tot nu toe is toch prima? De ene dag is de andere dag niet. Niet bij babies en ook bij ons volwassenen niet.

Ook ik zou je baby niet later savonds op bed leggen om dezelfde reden die hierboven al is gegeven.

Heb je helemaal niets gehad aan de verhalen/tips die de afgelopen dagen aan je zijn gegeven?

Een baby is ook een mens ook al nog zo klein en die doen nou eenmaal niet wat JIJ altijd wilt. Klinkt niet zo aardig maar zo is het niet bedoeld

Terug
Bovenaan