Slaap tips voor overdag

Mijn dochter slaapt overdag niet tot nauwelijks.
Savonds en snachts gaat het goed.
Heeft iemand tips hoe ik dit overdag aan kan pakken?
Waar en hoe laat ik haar slapen zonder dat mij andere dochter daar veel "last" van heeft.

De kleine is 9 weken oud en als ze slaapt us ze na 15/30 min weer wakker.

Maar we hebben nog een dochter van 2
Ik ben veel allenw

Waar slaapt ze? Op die leeftijd sliep onze dochter eigenlijk alleen goed (langer dan 10 minuten..) in de draagdoek. Pas vanaf 15 weken kon ze overdag alleen slapen. Wie weet helpt dit, al is dat natuurlijk ook niet ideaal met nog een dreumes in de huis.. 

Ik probeer haar in bed te leggen zodat ze iedergeval geen extra prikkels krijgt.... Beneden slaapt ze nog korter.
Maar 10 keer op en neer lopen met die andere kleine gaat ook niet.....
Ze ligt in een inbakerzakje of in een hydrofiel doek.
( en heeft verborgen reflux)

Mijn dochters schelen 21 maanden in leeftijd, en de jongste sliep eigenlijk tot 4 maanden bijna altijd beneden. In de box, wagen in de woonkamer, op de bank.. overal haha. Ze had weinig last van haar spelende zus. Vanaf zo'n 4 maanden merkte ik dat ze korter en onrustiger ging slapen beneden als haar zus erbij was, dus toen ging ze boven slapen.

Soms sliep ze 15 minuten, soms zomaar 2 uur. Er was niet echt een peil op te trekken. Met een tweede kindje is het gewoon lastiger omdat je meer geluiden in huis hebt. Mijn dochter had daar dus gelukkig weinig last van en nu zijn we bijna 2 jaar verder en slaapt ze nog steeds overal doorheen :)

Misschien in jouw geval juist proberen veel boven in alle rust te laten slapen, of in de draagdoek of tijdens het wandelen?

Verborgen reflux geeft echt een extra uitdaging.. hier ook maanden getobt met overdag in de draagzak icm een peuter.. was echt heel zwaar! Ze sliep in de nacht ook niet overigens. Werd niet echt serieus genomen door de kinderarts, kreeg wel medicatie (Nexium) maar na overstappen naar andere arts bleek dat de dosering gewoon te laag was. Mijn dochter is uiteindelijk opgenomen geweest ter observatie en dat heeft enorm geholpen. Ik had zelf de energie niet meer om er een goed ritme in te krijgen en was zelf oververmoeid. Nu slaapt ze super goed, overdag en in de nacht en is helemaal happy. Zou dus aanraden je arts om hulp te vragen en als die niet luistert, gewoon een andere arts vragen (hier heeft het consultatiebureau me toen een naam gegeven als tip van iemand die hier ervaring mee had). Heel veel sterkte, het is echt super zwaar.. hoop dat je wat hulp kunt krijgen en mensen met je meeleven!

Ohja en hier ook een baby die snel overprikkeld is (hangt volgens mij ook samen met de reflux), dus beneden slapen hielp niet. Wij hadden een zo prikkelarm mogelijk bedje, met een hemeltje erboven voor de rust, White noise geluid aan om omgevingsgeluid te dempen etc. Hielp een beetje.. verder veel draagzak..

Hier ook baby (5 wk.) en peuter. Baby slaapt overdag alleen maar in draagzak en kan hem soms (Ong. 2x per dag) wegleggen in de box en dan slaapt ie daar verder. Huishouden doen? Lukt bijna niet! Hooguit vaatwasser uitruimen met peuter als ze in een goede bui is daarvoor ? 

Heb je al een draagzak of doek? Is echt fijner voor iedereen. Ik heb de Tula, en werkt goed. 

sterkte! Het is allemaal pittig, vind ik wel namelijk.. ♥️

O, dit is zo herkenbaar! Het is echt pittig ja een pasgeboren baby en een peuter. Ik was blij dat mijn man de eerste weken 10 weken veel thuis was en dat mijn moeder ook veel hielp. Die eerste maanden is het aanpoten met die kleintjes maar echt, als je baby direct een paar weken/ maanden ouder is, is de situatie weer heel anders. Gaandeweg zal je baby steeds beter gaan slapen in het eigen bedje. Probeer elke dag een slaapje in het bedje en als het niet lukt, lukt het de volgende keer wel. Dan gewoon bij je nemen. En als je baby beneden wel in de box of wandelwagen slaapt, is dat prima! Je moet het Je zelf zo gemakkelijk mogelijk maken. 

Terug
Bovenaan