Slaap verschuiven

<p>Hallo, </p><p>onze dochter van 8 weken slaapt al heel goed door snachts, alleen begint het erg laat. Ze slaapt rond 00.00 snachts tot 6 a 7 uur en gaat dan na een flesje weer tot een uur of 10 slapen. Soms valt ze na dat flesje weer in een lange slaap. Nu heb ik nog verlof maar straks is ze rond die tijd allang bij de opvang, ik ben bang dat ze dan doodmoe is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze eerder gaat slapen? Wakker houden in de ochtend werkt niet, ze valt gewoon in slaap. En eerder naar bed doen werkt ook niet, ze huilt dan de hele tijd. Sowieso slaapt ze de rest van de dag bijna niet en wil ze alleen maar bij mij zitten vanaf ongeveer 17.00h. Snap ik tuurlijk want ze is nog zo klein, maar ben bang dat het zo blijft. </p>

Ben bang dat je een baby van 8 weken moeilijk kan sturen... Mijn ervaring is dat ritmes om de paar weken veranderen eigenlijk! Dus wees niet bang, komt van zelf wel :)

Voor een baby van 8 weken is dit heel netjes Ze slaapt de nacht door zonder voeding.

Ze krijgt nog een late fles neem ik aan?: Hoe laat geef je die? Ik vond zelf om middernacht de nacht in gaan niet fijn voor mezelf. Ik ben toen langzaam de fles gaan vervroegen. Eerst 23u. En steeds beetje eerder en nu krijgt ze hem om 2130. Maat dat duurde weken om voor elkaar te krijgen. Ze is nu 15 weken. Het is geen garantie dat het werkt en het zou ook zonde zijn als ze ineens om 3 uur weer komt.
Je kunt het proberen en anders accepteren dat het zo is. Ze veranderen zo vaak van ritme en ze bepalen toch zelf hoe graag wij ook iets anders willen.

Ow dit is zo herkenbaar! Mijn dochtertje van ruim 6 weken slaapt ook echt niet voor 11u/half 12. Vroeger oo de avond is ze veelste onrustig en huilerig om op bed te kunnen leggen. Ze krijgt nu rond 10u/half 11 nog een fles. Sinds paar nachten komt ze daarna pas weer rond 4u gelukkig. Dan drinkt ze hele fles leeg, maar daarna kom ze weer rond 7u (vanochtend zelfs pas om 8u weer) en dan drinkt ze maar halve fles en dan komt ze ongeveer 2 uurtjes later weer voor paar slokjes en dan valt ze weer in slaap. En idd ook hier dat ze tot 10u of half 11 gewoon veel slaapt en bijna niet wakker te krijgen is. Ik heb mijn ritme er ook maar op aangepast, dus lig lekker tot uur of half 11 op bed. En dat is nu natuurlijk nog prima, maar als ik over 6 weken weer moet gaan werken iets minder. ? Hoop ook echt dat ze tegen die tijd savonds iets vroeger naar bed kan...

Terug
Bovenaan