Slaap/voeding overdag

Hoi!
Mijn dochter is 5 weken nu. Ze is vanaf begin al geen goede slaper geweest overdag. Vorige week hebben we haar voeding verhoogt naar 120ml + 4 scheppen nutrilon omdat we merkte dat ze nog honger had en qua gewicht dit zeker mocht hebben. Ze heeft toen paar goede dagen gehad waar ze zeker wel eens 1,5 /2 uur sliep overdag. Meestal kwam ze tussen 3/4 uur voor fles en anders maakte we haar wakker. In avond en nachten slaapt ze wel echt goed. Nu waren we op cb geweest en zei dat we nachten konden afwachten tot ze echt zelf kwam. Nu krijgt ze laatste fles rond 23.00 en slaapt afgelopen dagen dan zeker tot 7/8 uur. Daarna gaat 1e fles er goed in. Daarna begint het.. ze wil niet slapen, meldt zich na 2 uur voor volgende fles, drinkt dan echt maar beetje en valt in slaap voor half uur/45 min. Daarna wil ze nog wel eens wat drinken maar is dan echt weer wakker tot ze weer bijna 2 uur verder is nadat ze eerste keer gedronken heeft. Zo gaat overdag door tot begin avond, dan wil ze nog wel eens iets langer slapen en drinkt dan weer netjes fles en slaapt dan in de avond en nacht weer goed.
Omdat dit mijn eerste is weet ik niet goed hoe het komt, zou het liggen aan de nachten? Andere die dit ook wel eens gehad hebben? Je komt overdag echt nergens aan toe want als ze wakker is wil ze bij je zijn en draagzak vind ze ook niks?
Ik hoor graag jullie ervaringen ?

Ja ik denk dat je overdag echt strikt aan die 3 uur moet houden tussen die voedingen. Dan drinkt ze ze waarschijnlijk wel leeg en kom je in een juist ritme.

Elk uur of elke twee uur kleine beetjes geven werkt echt niet. Dan weet je nooit waarom ze huilen, probeer je wéér een fles waar je kindje wéér de helft van laat staan. Zo kom je niet verder.

Dus huilt ze na 2 uur en ze heeft een volle fles op 2 uur terug? Dan heeft ze echt geen schreeuwende honger. Dan moet je Dus even wandelen, knuffelen, wiegen, etc.. in ieder geval tot je 30/45 minuten verder bent en er dus zo'n 3 uur tussen elke voeding zit.
Niet elk huiltje is direct honger. Als je een poosje wiebelt of knuffelt kalmeert een baby vaak echt wel weer en dan ben je zo een uur verder en dan is het wel tijd voor de fles. En af en toe even 10 minuten huilen is echt niet erg, krijgen ze niks van.

Dus probeer echt een ritme aan te houden,elke 3 uur ongeveer een fles en echt niet eerder. Anders blijf je in deze cirkel van steeds kleine beetjes drinken en dat is echt drama!

De nachten doet ze wel meeeega goed trouwens, knap zeg!!

Het klinkt inderdaad alsof je een flesje aanbiedt terwijl je kindje nog niet echt honger heeft. In het begin is het ook best heel lastig herkennen waarom ze huilen, maar wakker worden is niet per se honger! Het gebeurt natuurlijk wel eens dat je kleintje al snel weer honger heeft, maar dat is echt niet elke dag en elke voeding zo. Probeer dus inderdaad wat meer te rekken, en let op de echte hongersignalen (handjes sabbelen, met mondje open hoofdje er naartoe draaien als iets in de buurt van het mondje komt, huiltje klinkt als "neh/nah"). Zolang die er nog niet (of maar weinig) zijn, probeer je gewoon iets anders! Even knuffelen, luier controleren, nog even een rondje wandelen....

Dankjewel voor jullie reactie! Vind het soms ook zo lastig omdat alles zo nieuw is. Ik ga jullie tips meenemen, wil inderdaad niet in deze cirkel blijven overdag!
Ben inderdaad al heel blij dat ze nachten zo goed doet. Ik ga er mee aan de slag!?

Als ze wakker wordt en maar een beetje drinkt en dan weer slaapt kan het ook gewoon zuigbehoefte zijn. Ze kan misschien met een speentje ook nog even zoet zijn!

Hoi, ik sluit aan bij de tips van hierboven. Denk ook aan buikkrapjes en dat ze daarom wakker word. Dat is rond deze leeftijd op z’n ‘ergst’. En als je maar meer flessen geeft word dat ook niet beter. Bied haar troost! Knuffel lang en geef evt een speentje. Komt goed! Je kan het!

Terug
Bovenaan