Slaap/voeding ritme baby 9 weken aanpassen

<p>Hoi, ben benieuwd naar jullie ideeën. Mijn dochter is nu 9 weken oud en krijgt borstvoeding op verzoek. Er zit nu een redelijk ritme in en het voedingsschema ziet er ongeveer zo uit:</p><p>06:00 - 09:30 - 12:30 - 15:30 - 18:30 - hierna slapen en dan laat ik hem zelf komen, meestal is dit om 02:00.</p><p>Ben heel blij dat ze al een lange ruk maakt, maar zou dat natuurlijk liever hebben van bijv. 23:00 en dan weer om 06:30. </p><p>Hebben jullie tips/ervaringen hoe ik hier naartoe kan werken? Ben bang als ik haar uit de diepe slaap na 18:30 haal, dat ze dan weer om de 3 uur gaat komen...</p><p>of moet ik overdag proberen er 4 uur tussen te laten? </p><p>Groetjes </p>

Ik zou het anders gewoon eens proberen om haar rond 23.00 uur wakker te maken en dan de laatste keer te voeden. Dit even een week aanhouden, misschien dat het helpt? Ik weet niet hoelaat ze haat slapen na de voeding van 18.30 uur? Nijn zoontje ging na de voeding van 19.00 uur altijd rond 20/20.30 uur slapen en dan om 23.00 uur maakte ik hem wakker en sliep hij daarna verder tot 7/8 uur. Ik geef wel kunstvoeding. Naar ik zou t eens priberen!

Slaapt ze makkelijk weer in na die voeding van 2:00 uur? Dan zou ik het wel aandurven om haar  om 23 uur wakker te maken en te voeden. Ik doe dat soms ook bij mijn zoontje (11 weken) maar als hij een onrustig dagje heeft gehad dan laat ik hem liggen. 
Als ik hem om 23 uur voed probeer ik wel te zorgen dat hij ‘slaperig’ blijft, dus weinig licht in de kamer en lekker in een warme deken. Je kunt het proberen. Google maar eens op ‘droomvoeding’.

Thanks! Ik ga het eens proberen. Denk nadat de klok is verzet dit weekend. 
Na de voeding van 18:30 gaat ze meestal rond 20:00 slapen. En ze slaapt over het algemeen redelijk snel in in de nacht. Vindt het alleen zo zielig om haar wakker te maken ?. Slapend haar aanleggen lukt niet helaas. 

Ja, misschien idd even wachten tot na t weekend haha! Ja, ik vond t ook zielig om mijn zoontje wakker te maken! Daarom zij wij nu terug van 5 naar 4 voedingen en krijgt hij om 20.30 uur zijn laatste fles. Maar mijn zoontje is al 12,5 week. 

Wakker maken had hier totaal geen zin, kwam dan ook gewoon om 1 a 2 uur weer ? dus na 3x proberen mee gestopt en nu merken we dat de nachtvoeding vanzelf telkens iets later wordt. Zitten nu op 3.15, zijn gestart rond 1 uur een week of 2 geleden. En van de week 1x om 5.30 ?
Ben ook wel benieuwd wat de wintertijd voor invloed gaat hebben hierop....

Wij zaten met hetzelfde. De voeding van 18.30 uur was de laatste voeding en kwam dan weer rond 1 / 2 uur. Ze is nu 8 weken en maken haar ruim een week wakker om 22.30 uur, vond het ook erg sneu terwijl ze zo lekker lag te slapen. De eerste keer kwam ze wel weer om 3 uur, maar nu is dat al verschoven naar 06.00 uur of soms zelfs 07.00 uur. Bij ons hielp het om even vol te houden, wie weet bij jou ook.

Terug
Bovenaan