slaap vraag

Help! Ik weet het niet meer!
Ik heb 2 kids! Beide doen erg moeilijk met slapen. Mijn oudste is net 2.
Hij slaapt tussen de middag van ongevver half 1 tot 1500/1530.
S avonds gaat hij er tussen 1900 en 1930 in. Hij ligt dan te keten tot ongeveer 2130!
Moet ik hem smiddags niet meer laten slapen? Hoe slapen jullie kids?
Mijn jongste van 9 maand maakt er sávonds al net zo'n potje van. gaat ook rond 7 uur half 8 er in en wordt een half uur later gillend wakker. hij blijft huilen tot er iemand is.
Ik blijf dan vaak bij hem tot hij slaapt. Anders weet ik zeker dat ik 2 huilende kinderen heb! maar leuk is het inet. de avonden zijn me heilig. Heerlijk tijd voor mij zelf.. ff achter de laptop etc. Maar dat is nu voorbij. Tegen die tijd dat de kinderen slapen, ga ik er ook weer bijna in.. zucht... wie heeft er tips?

thanks!!

hoi hoi

ik zou hem nog wel laten slapen 's middags maar dan korter
dus wakker maken na 2 uurtjes.
Ryan begint nu dus ook 's avonds te keten tot 22:00 uur
ik ga hem nu dus ook 's middags na 1,5-2 uurtjes maar wakker maken

want ophouden lukt niet dan is hij om 17:00 uur helemaal kapot

succes groetjes moekje

Hai,

Volgens mij breng jij je oudste te vroeg naar bed.
Jesse van 23 maanden wordt ook vaak rond half 4 wakker, hij gaat er dan om half 9 in soms wat later, maar dan slaapt hij gewoon.
Of je moet je kleine man eerder wakker maken s'middags

Succes

Groeten linda

hoi

Bram slaapt ook 's midaags tot ongeveer 15 uur a 15.30 en gaat 's avonds tussen 19 en 20 uur naar bed......als hij zijn bedje ziet begint hij al gek te doen en te gieren lachen
en als hij dan in zijn bedje zit is hij echt aan het donderjagen door steeds wegteduiken als ik de slaapzak pak en met zij hoofd in het matras en zijn kontje omhoog op de plek gaan rennen......hij moet gewoon even 5 min. donderjagen in zijn bedje en hij giert en lacht het dan uit, wel heel erg grappig hoor.......als ik dan zijn slaapzak aan heb gedaan en naar beneden ga gaat hij ook altijd in bedje ztten spelen met zijn knuffels en soms tot 21.30 a 22 uur maar ik haal hem niet van zijn middagslaap af hier.......hij is zijn slaap best nodig overdag en ik hen zoiets van als hij 's avonds in zijn bedje ligt en gewoon speelt en niet vervelend is of huilt, dan maar lekker laten spelen
als ze namelijk in bed liggen te spelen rusten ze ook natuurlijk want ze krijgen dan geen andere prikkels en om hun heen is het dan gewoon rustig......maar als Bram wel vervelend wordt of begint te huilen zou ik wel zijn midagslaap inkorten of eraf halen

liefs ilona

Ik haal Rik uit bed (de oppas ook trouwens) als het 3 uur is. Na drieen slapen is niet bevordelijk voor zijn bedtijd savonds!
En ik ben begonnen met nog even een boekje te lezen met hem en dan is ie lekker rustig voor het slapen gaan. En wat Ietje (weet effe je naam niet meer) ook zegt zolang ze lekker spelenen en wel op bed liggen zijn ze toch aan het rusten. Je gaat zelf ook neit altijd om dezelfde tijd naar bed, dus tis niet gek dat die kleintjes dat ook hebben!

Succes meis!

X Saskia

Ik heb ook zon dondersteentje. Eline slaapt tussen de middag van 12.30 - 14.30, dus niet extreem lang. 's Avonds gaat ze om 19.30 naar bed, soms ietsjes later, en ligt ze gerust nog twee uur te kletsen. Maar later naar bed is geen optie, want dan heb ik met de oudste heibel. Want die zegt, en terecht vind ik ook, dat het niet eerlijk is als hij even laat naar bed gaat als zijn zus, of  dat  zijn zus nog later naar bed mag dan hij.  Maar mijn oudste heeft echt wel zijn slaap nodig, dus die gaat om 20.00 naar boven, mag hij nog lezen, en om 20.30 gaat het licht uit.

Ach, dat geklets vind ik niet zo erg. Ze gaat niet lopen gillen of zo. Maar ja, echt tips heb ik ook niet. Als het mogelijk is, dan misschien wat later naar bed, en het middagslaapje max 2 uur laten duren.

Lastig he..!!

Veerle wordt 28 mei 2 en wij merken nu dat ze af en toe 's middags niet meer slaapt. Ze gaat wel rustig naar bed toe maar ligt dan lekker 2 uur te kletsen. Wat hieronder ook al wordt gezegd, ze pakken dan wel hun rust. Als Veerle een drukke dag heeft gehad ligt ze 's avonds rustig nog tot 21:00 uur te kletsen. Heel soms zet ze het op schreeuwen en ik haal haar dan voor mijn eigen rust even uit bed anders worden haar 2 broertjes van bijna 4 maanden ook wakker, ha ha. Ik geef haar dan even een slokje water en na een paar minuten gaat ze toch echt weer terug naar bed.

Succes!!

Gr. Floor

Terug
Bovenaan