Slaap-vraagje...

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben van het november forum, maar daar gebeurt erg weinig... Nu heb ik een vraagje en misschien willen jullie je ervaringen met mij delen. Mijn zoontje van acht weken krijgt 's avonds rond 23.30 uur zijn laatste fles, ik moet hem voor die voeding vaak wakker maken. Hij wordt nog steeds tussen 04.00 en 05.00 uur wakker. Hebben jullie tips hoe ik hem de nacht kan laten doorslapen? Nu zit ik toch te wachten op die laatste fles en al je dan eenmaal in bed ligt, is het al weer snel 04.00 uur. En daar wordt een mens best moe van!

Hij krijgt nu vijf flessen van 150 cc voeding. Jullie zijn allemaal al wat verder dan ik, misschien heeft één van jullie een handige tip hoe ik hem toch de nacht kan laten doorslapen?

Dank alvast voor reacties!

Groetjes
VB

Hai VB,

Je kan proberen die laatste fles gewoon is een kwartier/half uur eerder te geven. Navara had rond de acht weken een ritme van 22.30 laatste fles en dan naar bed. Ze sliep dan tot ongeveer 7 uur.

Wij zijn toen de laatste fles eens om 22.00 gaan geven, en toch bleef ze gewoon tot 7 uur slapen. Toen ze dit twee weken volhield, zijn we de fles is om 21.30 gaan geven enz. enz. enz. Nu krijgt ze de laatste fles om 20.00, en slaapt ze toch door tot 7.00 uur.

Natuurlijk moet je dan wel je dagritme ook iets aanpassen, zodat die flesjes iets dichter op elkaar zitten. Anders krijgen ze de 4e en 5e fles wel heel dicht op elkaar hihihi.

xxx
Mama van Navara

o ja, vergeet ik nog.

De tijd dat die kleintjes wakker worden staat meestal vast. Daar kan je niet zoveel aan veranderen. De tijd dat ze gaan slapen, is wel veranderlijk. Dus als je jouw zoontje wat eerder op bed kan leggen, kan jij ook eerder je koffer in. Dan heb je toch een flink stuk slaap aan 1 stuk door.

Tot later (uur of 7 of later) slapen gaan ze vanzelf doen!!

xxx

Hoi VB

Gefeliciteerd met je zoontje!
Onze vent sliep met 8 weken ook niet door 's nachts. Op advies van het consultatiebureau zijn we toen 's nachts steeds wat minder gaan voeden. Eerst 100 ml, toen 90 ml, etc.. Ook heb ik hem eens gewoon eventjes laten  huilen 's nachts (omdat ik zo moe was dat ik niet zo snel mijn bed uit kwam...) en toen bleek dat hij soms ook gewoon weer in slaap valt. Hij is nu 16 weken en slaapt (bijna) altijd door tot 7 uur. Dan maken we hem wakker, zodat we overdag een vast en goed ritme hebben.
De late voeding zitten wij trouwens ook nog steeds mee. We hebben het wel iets naar voren geschoven, hij krijgt het nu om half 11. Maar het blijft een korte nacht!
Het kan trouwens zijn dat je zoontje overdag wel iets meer te eten wil. Als je dat idee hebt moet je gewoon wat meer voeden hoor!

Succes ermee en hopelijk snel wat meer nachtrust!

Groetjes, Irene

Mijn zoontje kreeg eerst ook 150 cc per dag om 7-11-15-19-22.30 Opeens begon hij om 5 uur wakker te worden de eerste weken kreeg ik hem goed stil als ik er een speen in stopte dan sliep hij gewoon weer door. Ik haalde hem niet uit bed en geen lamp aan, ik zei alleen dat het bedtijd is en dat hij nog een paar uurtjes moet slapen, dit werkte vrij goed na een week sliep hij weer door. Opeens werd hij weer wakker en kreeg ik hem s nachts niet meer stil, dus uiteindelijk maar een fles gegeven. Na een paar nachten heb ik hem gewoon meer voeding overdag gegeven.
Nu weegt hij 5,5 kg en krijgt 5 flessen van 180 cc en hij slaapt heerlijk van 11 tot 7 uur/half 8

Mijn kraamverzorgster zei hoe harder je je best doet om ze door te laten slapen .... des te minder kans dat het lukt.
Ik heb me d'r dus destijds maar bij neergelegd en besloten om te genieten van de nachtelijke knusse momentjes zo samen warm in bed (ze komen nooit meer terug...).
Vanaf 't moment dat ze om 5 uur voor haar eerste fles kwam is het eigenlijk allemaal vrij snel gegaan ... Nu komt ze tussen 6 en half 9, afhankelijk van hoeveel herrie d'r is in huis.

Ze heeft daarna nog wel eens af en toe een nachtelijke brul gegeven, maar ging dan na een knuffeltje altijd weer verder slapen.

Anne

Tja, ik heb best makkelijk praten. Beide kinderen sliepen met 5 weken door. Lynn (15 wkn) krijgt om 20.00 uur de laatste fles, Friso Extra 210cc. Ze wordt dan weer tussen 9.00 en 10.00 uur wakker. Lynn heeft dus geen vaste wakker-worden-tijd. Overdag krijgt ze 3 flessen van 180cc Friso Standaard.

Groetjes,
Nelly.

ik heb geen klagen, Senna krijgt dr laatste flesjes tussen 22.30 en 23.30. ze slaapt dan tot uur of 7a 8
dit in vergelijking met onze middelste is echt heerlijk!
die sliep namelijk snachts niet door tot 13 maand! dus we genieten enorm!

Liefs Jenny

Terug
Bovenaan