Slaap vraagje

Ik heb last van twijfel en ik kom er zelf niet uit ;-)
Daarom wil ik jullie om advies vragen.

Onze zoon slaapt over het algemeen heel goed. Toch vindt hij het prettiger om bij ons op de arm of in de box te slapen dan in zijn eigen bedje.

Hij is nu 3 weken oud en ik ben bang dat hij nu al verwend is. Ik wil heel graag dat hij gewoon in zijn eigen bedje slaapt.

Als wij hem 's avonds in zijn bedje leggen, dan begint hij te piepen en vervolgens heel hard te huilen. We laten hem dan een tijdje huilen en soms stopt het, maar soms ook niet.
Als hij eenmaal slaapt, slaapt hij netjes de nacht door, maar vanaf een uur of 6 is hij vaak alweer klaarwakker. Dan heeft het geen zin om hem in zijn bedje te leggen, want dan brult hij alles bij elkaar. Terwijl hij wel in slaap valt als hij tegen ons aan ligt.

Ik wil natuurlijk voorkomen dat hij straks alleen maar bij ons wil slapen, dus hoor ik graag hoe jullie hiermee om zouden gaan!!! Kennen jullie het probleem of hebben jullie handige tips??

Alvast bedankt!

Is je zoontje heel onrustig als hij in zijn eigen bedje ligt? Dan zou je 'm kunnen inbakeren. Dat is de enige manier waarop mijn zoontje slaapt als hij -net als die van jou- niet tegen mij aan ligt.

Wij gebruiken een katoenen laken, maar ik zit er ernstig over na te denken de Puckababy aan te schaffen. (www.prettymum.nl)

Tja en wat betreft verwennen: ik geloof niet zo dat dat nu al kan, net zoals je ook niet nu al kan opvoeden. Maar goed, ik ben geen pedagoog hoor.

Succes, en luister (en vertrouw op) naar je gevoel!

He Evje,

Nee, mijn zoontje is niet heel onrustig. Ik hou het wel in mijn achterhoofd, in ieder geval bedankt voor de tip.

Ik heb zelf ook het idee dat hij nog niet echt verwend kan worden, maar ook ik ben geen expert.

Inderdaad luisteren naar mijn (ons) gevoel is het beste, maar door alle pedagogische artikelen en adviezen word ik wel heel onzeker over mijn gevoel ;-) Het lijkt erop dat je heel veel moet en heel weinig mag.

Hoi,

Onze kinderen houden er ook heel erg van om tegen ons aan te slapen, vooral Noor kan zich heel erg druk maken als ze in haar eigen bedje moet slapen. Wat wij wel eens doen is een kruikje in het bed leggen, op die manier is het bedje lekker warm en vallen ze makkelijker in hun eigen bedje in slaap.

Misschien helpt het ook nog als je bijvoorbeeld de hydrofiele luier een nachtje in jou bed legt, dan ruikt hij naar jou.

Ik maak me er niet zo heel erg druk om dat ze vaak beneden in de box slapen, ze vinden het lekker en ze liggen heel ontspannen te slapen. Onze kindjes slapen overdag op hun buik, ik moet ze dus wel in de buurt houden. Als ik boven bezig ben liggen ze dus wel in hun eigen bedje!

@Evje=> Wij gebruiken de Puckababy voor Seth en Noor, hij bevalt heel erg goed!!

He mama van Sven,

de eerste 6 maanden kan je je baby niet verwennen.
Het is best logisch dat die kleine graag bij jullie wil liggen, lekker warm, vertrouwd, jullie hartslag!!!
Hier hebben we het zelfde, het helpt als ik men hand in de wieg hou en hem lekker aai over zijn hoofdje of buikie. Die kleine pakt ook echt men hand, zodat mijn hand tegen zijn neusje aanligt. Zo schattig.
Misschien kun je een tshirt strak in zijn bedje spannen waar jou luchtje aan zit. Het is ook niet zo gek he! hij heeft 9 maanden in jou gezeten en opeens is er heel veel anders, het heeft tijd nodig.
Laat hem anders in je armen in slaap vallen en probeer hem dan in het wiegje te leggen.

Inbakeren zou ik wel een prof bij halen, wellicht is het gewoon iets anders. Wij willen nog naar een osteopaat omdat hij gehaald is met de vacuumpomp, misschien is het ook wat voor jullie.
Google er maar eens op, misschien herken je dingen.

succes, liefs

hoi,
herkenbaar! tenminste de eerste week ongeveer wilde onze zoon ook niet in zijn eigen bedje of in de kinderwagenbak. hij heeft toen bij ons in bed gelegen op het aankleedkussen met zijn eigen deken.. anders slaap je zelf erg onrustig. we zijn het toen gaan introduceren overdag. zodat je erbij kan blijven. dat ging na een poosje goed. meestal leg ik hem ook slapend in zijn bed. en dan de deken strak om hem heen. zodat hij een veilig gevoel van beslotenheid krijgt net as in de baarmoeder.
nu gaat het s nachts ook goed. hij is alleen af en toe nog wel es ff wakker na de voeding van 4 uur. dat is wel vervelend.. want dan wil hij niet slapen en ligt klaarwakker te kijken.. maarja.. na ongeveer een uur valt hij dan bij ons in bed inslaap.
verder tios zoals hierboven: jouw geur in zijn wieg, een warme kruik voordat hij erin gaat.
succes ermee!!

Liefs, Christien

hey,

Bij Floor is het 50-50... De helft van de tijd valt ze wel in slaap in haar eigen bed, de andere helft van de tijd bij ons. Ik maak me er nog niet zo druk om, wat Nathalie ook zegt; je kunt ze nu nog niet verwennen...
Ik probeer het overigens wel altijd. Soms huilt ze heel eventjes en valt ze daarna gewoon in slaap. Maar je weet zelf wel wanneer hij zo hard huilt dat het niet in slaap huilen meer is! En dat heeft ook geen nut, dus dan zou ik hem lekker bij jou in slaap laten vallen...
(geniet ik stiekum altijd beetje van, zo'n hummeltje slaperige en warme baby tegen je aan ;))

Liefs,

T

Dank jullie voor de reacties.

Ik begrijp nu dat ik teveel gefixeerd ben op het slapen in zijn bedje.
En zoals Truckerbabe zegt, ik geniet er eigenlijk wel van hoor dat hij zo graag bij ons wil zijn ;-) Als hij tien is zal hij er vast niks meer van willen weten haha!

Het is goed te lezen dat jullie er niet zo'n probleem van maken! Door de goed bedoelde adviezen van de wijkverpleegkundige (wakker in zijn bedje leggen, nu al leren dat hij in de box moet spelen en in zijn bed moet slapen, duidelijkheid is vanaf dag 1 belangrijk, blablabla), kreeg ik echt het idee dat we nu al een probleem aan het creeëren waren. En ik wil natuurlijk niet dat het straks onomkeerbaar is.
We blijven het gewoon proberen maar zullen er geen probleem meer van maken!

Wat betreft het inbakeren, ik denk niet dat het hier mee te maken heeft. Hij is heel rustig en als hij slaapt is hij volledig ontspannen. Maar goed, mocht het na verloop van tijd niet verbeteren, dan kunnen we altijd nog kijken of hij ergens last van heeft. Vooralsnog houden we het gewoon op papa en mama honger!

Terug
Bovenaan